مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1396 ساعت 15:402018-01-07اجتماعي

تور سفید عروسی بر زندگی کودکان رنگ سیاهی می کشد...


ازدواج در کودکی حکایت دختران کوچکی است که عروس می شوند و باید مهر فراموشی بر رویاهای کودکانه خود زده و برای همیشه با دنیای عروسکی، صورتی و کودکی خود خداحافظی کنند.

- .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در گذشته های نه چندان دور شاید ازدواج در سنین پایین امری عادی بوده اما اکنون که شاهد تغییرات گسترده ای در زمینه های مختلف فکری، فرهنگی و اجتماعی هستیم، چنین ازدواج هایی خشونت خوانده می شود و به شدت از سوی افراد مورد انتقاد قرار می گیرد.

یکی از علل ازدواج در کودکی و نوجوانی، به پایبند بودن خانواده ها به سنت و فرهنگ گذشتگان برمی گردد که این آمار در روستاها و شهرهای کوچک خراسان شمالی به چشم می خورد.

وقتی ازدواج کردم از بازی با همسن و سالانم و رفتن به مدرسه منع شدم زهرا دختری که در 14 سالگی ازدواج کرده است به خبرنگار ایسنا گفت: کلاس هشتم بودم که به علت ازدواج با پسر عموی خودم دیگر مدرسه را برای همیشه کنار گذاشتم.

وی ادامه داد: یادش بخیر توی حیاط مدرسه با دوستام بازی می کردیم، آب روی هم می پاشیدیم، از مدرسه تا خانه با دوستانم پیاده می رفتیم و در مسیر راجع به خریدن لباس، کفش، درس، معلم، امتحان، درس نخواندن ها و تعطیلات آخر هفته حرف می زدیم.

زهرا گفت: اما چون ازدواج کردم دیگر از بازی با همسن و سالانم و رفتن به مدرسه منع شدم و همه می گفتند تو دیگر ازدواج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تور سفید عروسی بر زندگی کودکان رنگ سیاهی می کشد...

تور سفید عروسی بر زندگی کودکان رنگ سیاهی می کشد...