مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1396 ساعت 11:202018-01-03سياسي

لزوم معرفی یزد به عنوان مرکز معماری خشتی در جهان


مدیر پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد با اشاره به ظرفیت های علمی، انسانی و زیست محیطی این استان، گفت: معرفی یزد به عنوان مرکز معماری خشتی در جهان یکی از اولویت های اجرایی در ستاد مدیریت راهبردی شهر تاریخی یزد است.

- مجتبی فرهمند در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به ضرورت جذب مشارکت تمام دستگاه های اجرایی و نظارتی برای حراست و حفاظت از ارزش های موجود در بافت جهانی یزد، اظهار کرد: استان یزد می تواند به دلیل برخورداری از ظرفیت های علمی و زیست محیطی به عنوان مرکز معماری خشتی در جهان معرفی شود.

وی با بیان این که پیش از این در سال های 1351 و 1354 اولین و دومین کنگره بین المللی معماری و خشت خام به میزبانی استان یزد برگزار شده است، افزود: در جلسه ستاد مدیریت راهبردی شهر تاریخی یزد مقرر شد برای اختصاص مجدد عنوان مرکز معماری خشتی در جهان به شهر یزد در مرحله اول کارگاه بین المللی معماری با خاک و خشت خام و در مرحله دوم با برگزاری کنفرانس های بین المللی به میزبانی استان این امر محقق شود.

مدیر پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در ادامه این جلسه محمود زمانی قمی استاندار به عنوان رییس ستاد مدیریت راهبردی شهر تاریخی یزد و مهدی جمالی نژاد شهردار یزد به عنوان نایب رییس این ستاد در استان انتخاب و معرفی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم معرفی یزد به عنوان مرکز معماری خشتی در جهان

لزوم معرفی یزد به عنوان مرکز معماری خشتی در جهان