مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1396 ساعت 10:502017-12-25دانش

دستیابی محققان کشور به دانش فنی دستگاه تست محفظه احتراق توربین های گازی


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به طراحی و ساخت دستگاهی برای تست محفظه احتراق توربین های گاز شدند که قادر به تست 7 پارامتر در این بخش از موتورهای گازی است.

- بنیامین کنکاشور از محققان طرح در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، محفظه احتراق را قلب تپنده موتورهای توربینی توصیف کرد و گفت: از اجزای اصلی توربین گاز، محفظه احتراق آن است و طراحی محفظه احتراق نیازمند ملاحظات خاص مدل سازی و آزمون های تجربی است.

وی با بیان اینکه توربین های گاز نقش حیاتی در تولید توان برای مصارف گوناگون دارند، اضافه کرد: از این رو ایران برای دستیابی به دانش و فناوری طراحی و ساخت این نوع موتورها سرمایه گذاری های عظیمی داشته است.

به گفته این محقق، یک محفظه احتراق کارآمد می تواند سوخت و هوا را با نسبتی مناسب و به طور کامل مخلوط کرده و شعله ای پایدار ایجاد کند.

کنکاشور ادامه داد: علاوه بر آن، توزیع دمای گازها درون محفظه و خروجی از آن، ترکیب گازهای خروجی و توزیع دمای جداره محفظه باید در محدوده مشخصی باشد.

این محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: به منظور رسیدن به این اهداف لازم است در فرآیند طراحی محفظه احتراق، آزمایش های تجربی و عددی مختلفی صورت پذیرد.

آزمایش های پیش از طراحی، مربوط به ایجاد بانک اطلاعاتی لازم برای استفاده در فرایند، طراحی می شود و در زمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستیابی محققان کشور به دانش فنی دستگاه تست محفظه احتراق توربین های گازی

دستیابی محققان کشور به دانش فنی دستگاه تست محفظه احتراق توربین های گازی