مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1396 ساعت 00:302017-12-18اقتصادي

ترخیص کاغذ؛ مُسَکن موقت برای مطبوعات


چند روز پیش معاون مطبوعاتی از ترخیص یک محموله کاغذ از گمرک خبر داد و اهالی مطبوعات را تا اندازه ای امیدوار کرد؛ اما این محموله همچنان در گمرک است و به گفته مدیران مسؤول روزنامه ها، - هنوز شرایط کمبود کاغذ تغییری نکرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مدتی است که کاغذ کیمیا شده و بیم کمتر شدن یا تمام شدن همین تیراژ ناچیز مطبوعات به جان مدیران مسؤول و البته دلواپسان فرهنگ افتاده است.

مساله ای که واکنش بسیاری از مطبوعات خصوصی را به دنبال داشت و حتی برخی از روزنامه ها از روی ناچاری یا اعتراض اعلام کردند که برای مدتی فقط به صورت الکترونیکی منتشر خواهند شد یا تعداد صفحات خود را کم می کنند.

به دنبال خبر افزایش تعرفه واردات کاغذ و تحریر روزنامه در هفته های اخیر، وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که تعرفه انواع کاغذ چاپ و تحریر و روزنامه تا پایان سال جاری کماکان مطابق روال قبل بوده و افزایش نخواهد یافت؛ اما طبق گفته برخی مدیران مسؤول روزنامه های خصوصی، اعلام صرف این خبر هم به افزایش قیمت کاغذ و کمبود آن منجر شده است.

در این میان چهارشنبه (22 آذر ماه) حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که یک محموله کاغذ در حال ترخیص از گمرک است ؛ او گفت: با مساعدت بانک مرکزی که ارز مبادله ای در اختیار واردکنندگان کاغذ قرار دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترخیص کاغذ؛ مُسَکن موقت برای مطبوعات

ترخیص کاغذ؛ مُسَکن موقت برای مطبوعات