مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1396 ساعت 16:562017-12-18اجتماعي

واژه های تخصصی آموزش و پرورش/77 طرح درس چیست؟


طرح درس، سند راهنمای آموزشی است که شامل فهرستی از مراحل آموزش، تاریخ و روش آموزش، وسایل کمک آموزشی، زمان و مدت آموزش است.

- "، در واژه شناسی (ترمینولوژی) آموزش و پرورش در تعریف واژه طبقه شغلی/Occupational/Work Class آمده است: یک یا چند شغل مستمر سازمانی که از نظر وظایف، مسئولیت ها، دشواری یا پیچیدگی کار با یکدیگر مشابه و یکسانند و در نظام ارزش گذاری در یک طبقه قرار می گیرند؛ به نحوی که بتوان آنها را تحت عناوین طبقه واحدی قرار‎داد و شرایط احراز یکسان برای آنها نوشت و حقوق مساوی به متصدیان آنان پرداخت نمود.

درجه، مرتبه، دسته، گروه، رسته.

طبقه بندی مشاغل/Job Classification: فرآیند دسته بندی پست ها یا تنظیم مشاغل در گروه ها‏یی از مشاغل مشابه و قرار ‎دادن این مشاغل در طبقات و درجات مختلف، بر اساس همانندی وظیفه ها، مسئولیت ها و مشخصات آنها و شرایط احراز، شرح رشته های شغلی، فهرست تخصیص، مقرّرات، دستورالعمل و آیین نامه اجرایی که بر پایه تجزیه و تحلیل شغل استوار است.

 رده بندی، گروه بندی، طبقه بندی کردن، رده بندی کردن.

طرح/Project/Plan/Design/Scheme/Pattern: نوشته یا پیشنهاد حاوی مجموعه ای از اهداف، خط مشی ها، روش ها، تصمیمات، عملیات و خدمات مشخّص یا بیان یک سلسله فعالیت های فنی و اجرایی نظام مند که بر اساس مطالعات توجیهی فنی، اقتصادی و اجتماعی و زیست محی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واژه های تخصصی آموزش و پرورش/77 طرح درس چیست؟

واژه های تخصصی آموزش و پرورش/77 طرح درس چیست؟