مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1396 ساعت 16:152017-12-18بين الملل

2017؛ سال کره شمالی


پایگاه اینترنتی نشنال اینترست آمریکا در تحلیلی می نویسد: تحولات یکسال گذشته در ارتباط با مناقشه کره شمالی چهار واقعیت را به جهانیان شنان داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اینترست می نویسد: یکسال گذشته برای کره شمالی سالی فوق العاده بود.

این کشور سرانجام توانست به هدف خود که چندین دهه برای آن تلاش کرد یعنی بازدارندگی هسته ای مستقیم در برابر آمریکا دست پیدا کند.

با این حال کره شمالی به رغم چندین ماه لفاظی های تند و تهدیدهای دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به کارش ادامه داده و تبدیل به اولین کشور خودسر جهان شد که به موشک بالستیک قاره پیمای با قابلیت حمل کلاهک هسته ای دست یافته است.

این در حالی است که در این وضعیت شرایط برای مذاکره با کره شمالی هرچه بیشتر دشوار می شود اما همزمان به دلیل عدم هیچگونه نظارتی از سوی سازمان های بین المللی در این کشور ،آمریکا نیز با فشاری شدید برای وارد شدن به مذاکرات با کره شمالی روبرو شده است.

شاید بتوان گفت مناقشه کره شمالی در سال 2017 چهار واقعیت را به جهانیان نشان داد: 1-پیونگ یانگ مصمم به دستیابی به سلاح هسته ای به هر قیمتی است.

شاید مهمترین درسی که امسال فرا گرفتیم این است که کره شمالی مصمم به داشتن سلاح هسته ای است و برایش مهم نیست که باقی جهان چه چیزی گفته و چه کاری انجام می دهد و چه تاوانی را باید پرداخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2017؛ سال کره شمالی

2017؛ سال کره شمالی