مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1396 ساعت 14:202017-12-18فرهنگي

باید پژوهشگران را درگیر سینما کنیم


دبیر نخستین دوره جایزه پژوهش سینمایی سال گفت: ما باید پژوهشگران را درگیر انجام پژوهش هایی در حوزه سینمایی کنیم و حتی آنها را به حوزه های بینارشته ای ترغیب کنیم تا به مسایل سینمای ایران بپردازند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نشست نخستین دوره جایزه پژوهش سینمایی سال، دوشنبه 27 آذرماه با حضور محمود اربابی -معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی- و اسماعیل بنی اردلان -دبیر جایزه پژوهش سینمایی سال در مدرسه ملی سینمای ایران برگزار شد.

در ابتدای نشست اسماعیل بنی اردلان بیان کرد: از حدود یک سال پیش در سازمان سینمایی تصمیم بر این شد که در حوزه پژوهش فعالیت هایی شکل بگیرد، زیرا سینمای ما در جهان مطرح است و اهالی سینما شناخته شده هستند.

اینها باعث می شود ما از خودمان بپرسیم و بدانیم که در چه وضعیتی هستیم و برای بهبود این وضعیت چه کار باید کرد.

او اضافه کرد: حدود 10 جلسه با صنوف مختلف خانه سینما درباره رشد بیشتر سینما و توقع از آن برگزار شد تا مشخض شود مسایلی که در توسعه و رشد این سینما کمک می کنند چیست و در نهایت به موضوعات و محورهایی رسیدیم.

دو محور اصلی یکی این است که باید بدانیم جامعه سینمایی در دوران معاصر و تکنولوژی سینما و دیجیتال چه وضعیتی دارد؟ دوم اینکه باید ایده و ایده پردازی تازه تر و کاربردی تر در حوزه سینما مطرح شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید پژوهشگران را درگیر سینما کنیم

باید پژوهشگران را درگیر سینما کنیم