مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1396 ساعت 12:102017-12-18سياسي

افزایش کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها ضروری است


سخنگوی کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، وحدت حوزه و دانشگاه را یکی از بهترین دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد.

- زهرا ساعی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نامگذاری 27 آذرماه به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، این روز را یکی از مهم ترین و مبارک ترین رویدادهای عصر معاصر پس از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: طرح موضوع بسیار مهم وحدت حوزه و دانشگاه یکی از مهم ترین آثار وقوع انقلاب فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران بود که با راهنمایی های ارزنده و داهیانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) به ثمر نشست.

وی هدف اصلی از این نامگذاری حکیمانه را گسترش پژوهش های علمی و معارف بلند و عمیق اسلام دانست و ادامه داد: این آرمان بلند توانست مقدمات لازم و زمینه مناسب را برای دانشگاه و حوزه ایجاد کرده و در فضای سیاسی آن زمان، باب مشارکت و وحدت این دو سنگر مقدس علم و ایمان را مفتوح دارد.

وی همچنین به شهادت آیت الله مفتح، مجاهد خستگی ناپذیر و یکی از علمای تراز اول انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: این شهید والامقام در راه تحقق این اندیشه و آرمان بلند حضرت امام خمینی(ره) بیش از سایر علما و اندیشمندان زمان تلاش کرد و شایسته است یاد و خاطره ایشان برای همیشه تاریخ زنده نگه داشته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها ضروری است

افزایش کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها ضروری است