مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1396 ساعت 10:352017-12-18پزشكي

گرفتن سلفی های پی درپی یک مشکل رفتاری است


روانشناسان معتقدند که عادت به سلفی گرفتن پی درپی در روز و انتشار آن در شبکه های مجازی نشانگر یک وضعیت روحی و روانی منحصربه فرد و البته مشکل ساز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تلگراف، واژه انگلیسی "Selfitis" یا "علاقه بیش از حد به گرفتن عکس های سلفی" اولین بار در سال 2014 معرفی شد.

در واقع این برای اولین بار بود که انجمن روانشناسان آمریکا این عادت "ناشایست" را جزو مشکلات روحی و روانی و البته در میان بیماری های روانی طبقه بندی می کند.

به دنبال طبقه بندی جدید انجمن روانشناسان آمریکا گروهی از محققان دانشگاه ناتینگهام ترنت در انگلستان این پدیده را برای اولین بار به دقت مورد بررسی قرار دادند.

محققان دریافتند که اختلال Selfitis نه تنها در بعضی از مردم وجود دارد بلکه در صورت جلوگیری از پیشرفت، به یک رفتار خودخواهانه و بعضاً شدید تبدیل می شود.

دکتر مارک گریفیت، متخصص اعتیادهای رفتاری از دانشگاه ناتینگهام گفت: چند سال پیش اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه انجمن روانشناسی آمریکا قرار است اعتیاد به سلفی را در بین بیماریهای روانی طبقه بندی کند، اگرچه این موضوع در ابتدا شبیه یک شوخی به نظر می رسید، اما به این معنا نبود که اعتیاد به سلفی وجود ندارد، و اکنون نتیجه تحقیقات ما نشان می دهد که این اختلال روانی وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرفتن سلفی های پی درپی یک مشکل رفتاری است

گرفتن سلفی های پی درپی یک مشکل رفتاری است