مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آذر 1396 ساعت 20:252017-12-17بين الملل

نامه ترکیه به آمریکا درباره ایران


وزیر دادگستری ترکیه در نامه ای به همتای آمریکایی اش نوشت به دادگاه اتهام دور زدن تحریم های ایران که در آمریکا و بر علیه معاون سابق هالک بانک ترکیه انجام می شود پایان دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، وزیر دادگستری ترکیه اعلام کرد نامه ای به همتای آمریکایی خود در باره دادگاهی مهمت آکان آتیلا، معاون سابق بانک دولتی هالک بانک ترکیه نوشت.

وی گفت: ما از همتای آمریکایی مان خواسته ایم تا به این اقدام غیرقانونی پایان دهد.

عبدالحمید گل به روزنامه نگاران گفت: معاون سابق رییس هالک بانک ترکیه اوایل امسال در آمریکا و به اتهام نقض تحریم های ایران دستگیر شد، اما وی این اتهام را رد کرده است.

وزیر دادگستری ترکیه گفت: این وظیفه دادگاه ترکیه است که قضاوت کند آیا این اقدام توسط ایشان انجام شده است یا نه و قضات ترکی در این باره قضاوت خواهند کرد.

در این نامه خطاب به جف سشن که در اوایل این هفته ارسال شد، نوشته شده است: ما این مسئله را رصد می کنیم و این دادگاهی تنها به این دلیل انجام شده است که منافع آمریکا را در حمایت از سازمان تروریست های تکمیل کند.

وی اعلام کرد: در حالی که ترکیه انتظار دارد اعضای سازمان تروریستی فتح الله گولن (FETO) توسط آمریکا برگردانده شود، اما آنها چنین اقدامی را آغاز کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه ترکیه به آمریکا درباره ایران

نامه ترکیه به آمریکا درباره ایران