مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آذر 1396 ساعت 16:502017-12-17سياسي

سرانه مطالعه کتاب موجب سرشکستگی است


استاندار سمنان، سرانه پایین فعلی مطالعه در ایران را زیبنده فرهنگ غنی اسلامی ایرانی ندانست و گفت: این سرانه نه تنها قابل دفاع نیست ؛ بلکه موجب سرشکستگی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، محمدرضا خباز در آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان که از امروز در سمنان آغاز به کار کرد با اشاره به اهمیت کتاب اظهار کرد: اهمیت کتاب تا آنجا است که خداوند متعال بزرگترین معجزه خود را "کتاب" قرار داده و شروع وحی بر پیامبر با کلمه اقرا و بخوان رقم می خورد.

وی با اشاره به این حدیث مشهور که یک ساعت تفکر برتر از 60 سال عبادت است، گفت: یک ساعت فکر و اندیشه ای بهتر از 60 سال عبادت است که بشر و جامعه ما را 60 سال به جلو ببرد.

خباز با بیان اینکه باید سرانه مطالعه در کشور ما بیش از رقم فعلی باشد، تصریح کرد: خداوند در جای جای کتاب آسمانی قرآن و در دیگر ادیان الهی بر تفکر، اندیشیدن و دانش و تعقل تاکید می فرماید از همین رو فاصله فعلی بین ما و کتاب زیبنده انسان مسلمان و موحد نیست.

استاندار سمنان با اذعان به اینکه توجه به کتاب می تواند ما و نسل ما و آیندگان ما را تضمین کند، گفت: از همین منظر ایجاد نمایشگاه کتاب، اقدامی بسیار مبارک و ارزشمند است که به توسعه فرهنگ مطالعه و گسترش اندیشه و عقلانیت کمک می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانه مطالعه کتاب موجب سرشکستگی است

سرانه مطالعه کتاب موجب سرشکستگی است