مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آذر 1396 ساعت 16:202017-12-17سياسي

ایران برای از سر گیری فعالیت مرزهای پرویزخان و تمرچین آماده است


سر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل عصر روز یک شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: تمایل جمهوری اسلامی ایران به فعالیت مرزهای پرویزخان و تمرچین به آگاهی دولت عراق رسیده است و در صورت تفاهم و ابلاغ دستورالعمل اجرایی آن به دوایر مرزی، - فعالیت مرزها از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن این اطلاعیه به شرح زیر است: همانگونه که وزیر کشور ایران در خصوص بازگشایی مرز بین المللی پرویزخان در قصر شیرین و تمرچین در پیرانشهر اشاره کردند، به آگاهی می رساند تمایل جمهوری اسلامی ایران به فعالیت مرزهای رسمی به آگاهی دولت جمهوری عراق رسید و در صورت تفاهم و ابلاغ دستورالعمل اجرایی آن به دوایر مرزی، فعالیت مرزها از سر گرفته خواهد شد.

در همین رابطه ناظم دباغ نماینده دولت اقلیم کردستان عراق در تهران نیز در گفت وگویی با ایسنا در مورد روند باز شدن مرزهای مشترک ایران و منطقه اقلیم کردستان، گفته بود: مرز باشماق بین منطقه اقلیم و ایران باز شده و گفت وگوها و رایزنی هایی نیز برای باز شدن مرز تمرچین و پرویزخان صورت گرفته ولی باز شدن این مرزها معطوف به حصول نتیجه بین اربیل و بغداد است.

وی با بیان این که در فرایند کنونی مشخص نیست که مدیریت این مرزها صرفا بر عهده بغداد است یا اربیل و بغداد به طور مشترک مسوولیت این موضوع را برعهده دارند، ادامه داد:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران برای از سر گیری فعالیت مرزهای پرویزخان و تمرچین آماده است

ایران برای از سر گیری فعالیت مرزهای پرویزخان و تمرچین آماده است