مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آذر 1396 ساعت 14:552017-12-17اقتصادي

ناکارآمدی حراج سکه در کاهش قیمت بازار


حدود یک ماه پیش که قیمت سکه یک میلیون و 440هزار تومان شد،بانک مرکزی برای از بین بردن حباب 200هزار تومانی سکه حراج کردعلیرغم حراج چند ده هزار سکه، قیمت در حدود یک میلیون و 400هزار باقی ماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم بعد از افزایش قیمت ها در بازار طلا و سکه و البته حبابی شدن قیمت ها در این بازار، بانک مرکزی تصمیم گرفت با حراج، حباب را بین ببرد و به بازار ورود کند.

بنابراین بانک مرکزی با هدف کنترل قیمت ها و از بین بردن حباب، تا کنون 9 جلسه حراج سکه در بانک کارگشایی برگزار کرده و طبق اعلام مسئول این بانک تا کنون، حدود 35 هزار قطعه سکه به فروش رسانده است.

از زمان آغاز حراج سکه تا کنون نقدهای فراوانی به سیاست بانک مرکزی وارد شده که مهمترین آن این است که حباب قیمت ها از بین نرفت و حراج بی فایده بوده است.

البته مسئولان حراج و دلال هایی که پای ثابت حراج های بانکی هستند، معتقدند اگر حراج نبود، قیمت سکه از یک میلیون و 500 هزار تومان هم عبور می کرد این درحالی است که فعالان بازار طلا معتقدند سود حراج فقط به جیب دلال ها می رود.

مشاهدات عینی خبرنگار ما از محل برگزاری حراج سکه، حکایت از آن دارد که طی این چند جلسه، پای ثابت حراج های بانکی، دلال های بازار سکه بوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناکارآمدی حراج سکه در کاهش قیمت بازار

ناکارآمدی حراج سکه در کاهش قیمت بازار