مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آذر 1396 ساعت 13:402017-12-17اقتصادي

مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان شمالی با کمبود نیروی محقق مواجه است


معاون مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان شمالی با کمبود نیروی محقق مواجه است.

- دکتر علی اکبر عامری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه این مرکز با کمبود شدید اعتبارات پژوهشی مواجه است، افزود: البته این اعتبارات در بودجه پژوهشی سال 97 به نصف نیز رسیده است.

وی ادامه داد: قرار بر این بوده تا طی برنامه های 5 ساله بودجه پژوهشی کل کشور به سه درصد برسد اما هم اکنون این رقم به نیم درصد رسیده است.

عامری اظهار کرد: اگر اعتبار پژوهشی در این مرکز تحقیقات وجود داشته باشد می توان طرح های زیادی را برای اجرا ارائه داد اما این مشکل سبب شده تا سالانه فقط حدود 45 طرح پژوهشی کشاورزی ملی و استانی اجرایی شود.

وی تصریح کرد: کمبود اعتبار پژوهشی موجب شده تا این مرکز در به کارگرفتن نیروی محقق نیز در مضیقه باشد و این مرکز در حال حاضر با کمبود نیروی محقق مواجه است.

این مقام مسئول تاکید کرد: محقق متقاضی برای کارکردن در این مرکز وجود دارد اما اعتباری برای انجام فعالیت های پژوهشی آن چنان وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: همواره این شعار که کشاورزی محور توسعه و پیشرفت است از سوی مسئولان سر داده می شود اما با شعار و حرف نمی توان کاری انجام داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان شمالی با کمبود نیروی محقق مواجه است

مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان شمالی با کمبود نیروی محقق مواجه است