مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آذر 1396 ساعت 13:052017-12-17پزشكي

علائم سکته مغزی چیست؟


یک مسئول در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان زنجان گفت: بی حسی یا ضعف ناگهانی صورت، بازو یا یک طرف بدن، می تواند از علائم سکته مغزی باشد.

- جواد مرادی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: سکته مغزی شاید به اندازه سکته قلبی در میان مردم جدی گرفته نمی شود، در حالی که عوارض و عواقب سکته مغزی بسیار دردناک تر از سکته قلبی است.

وی تصریح کرد: بیشتر مردم نسبت به سکته قلبی حساسیت زیاد و شدیدی دارند و در صورت بروز هرگونه درد و ناراحتی در قفسه سینه و حتی شکم و گردن به سرعت به اورژانس مراجعه می کنند، این در حالی است که در مواجهه با افرادی که دچار سکته مغزی می شوند، گاه ناتوان مانده و نمی توانند کمک چندانی کنند.

این مسئول افزود: داشتن اطلاعات کافی از علایم سکته مغزی با توجه به حساسیت این بیماری می تواند کمک رسان افرادی باشد که دچار سکته مغزی شده اند.

وی ادامه داد: زمان طلایی در مواجهه با این بیماران در حالت ایده آل سه ساعت و در خصوص بعضی بیماران خاص تا 4.

5 ساعت است.

تأثیر مثبت این درمان از سال ها قبل و در مطالعات وسیع و متعدد به اثبات رسیده و امروز اصلی ترین درمان سکته مغزی محسوب می شود.

البته در گروه کمی از بیماران این درمان باعث برگشت کامل علائم شده و در بقیه موارد در طولانی مدت باعث کاهش نقص و ناتوانی ناشی از سکته مغزی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم سکته مغزی چیست؟

علائم سکته مغزی چیست؟