مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آذر 1396 ساعت 11:402017-12-17اقتصادي

گرانترین و ارزان ترین شهر های ایران کدامند؟


بررسی ارزان ترین و گران ترین شهرهای ایران تا حدودی می تواند در تسهیل روند معیشت ساکنان شهرها و تعیین کننده دخل و خرج آنها موثر باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، بدون تردید، بخش قابل توجهی از هزینه های زندگی معطوف به مخارج روزمره ای می شود که مشمول طیف متعددی از اقلام و خدمات می شود.

اجاره بهای مسکن، ارزاق و .

مخارج زندگی را شکل می دهند و بر اساس آن، خانوارها متناسب با درآمد خود به تامین معیشت و گذران امور روزمره زندگی خویش مبادرت می ورزند.

در این میان، هزینه زندگی در شهرهای مختلف متفاوت است و حتی در برخی کلانشهرها همچون تهران، فاصله معناداری میان هزینه زندگی در نقاط شمالی شهر و جنوبی پایتخت مشاهده و احساس می شود.

وقتی مصرف گرایی، بخش عمده هزینه ها را به خود اختصاص می دهد برخی از کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی معتقدند؛ بخش قابل توجهی از هزینه ها، مشمول مصرف گرایی می شود که در بسیاری از موارد، الزامی برای آن وجود ندارد اما در تب و تاب خرید و مصرف و تبلیغات رنگارنگ، جامعه هدف و جمعیت کثیری را اسیر خود می کند.

محمد حسین محمدی،کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی، اظهار کرد: متاسفانه در سالیان اخیر، تب مصرف گرایی و فرهنگ مخرب خرید اقلام و محصولات غیرضروری آنچنان در جامعه نفوذ پیدا کرده که گاهی شاهد هس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرانترین و ارزان ترین شهر های ایران کدامند؟

گرانترین و ارزان ترین شهر های ایران کدامند؟