مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آذر 1396 ساعت 10:102017-12-17پزشكي

هر کودک ایرانی متوسط 6 دندان پوسیده دارد


یک دندانپزشک با اشاره به اینکه استفاده از قطره آهن سبب پوسیدگی دندان کودک نمی شود، گفت: کودکانی که دارای دندان پوسیده هستند باید هر 3 ماه یک بار وضعیت سلامت دندان هایشان بررسی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، ناهید عسگری زاده در آستانه برگزاری دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران اظهارداشت: شایع ترین مشکلات دندان در کودکان مربوط به پوسیدگی است و بر اساس برخی از بررسی ها در مطب ها و کلینیک هایدندانپزشکی متوسط هر کودک 5 تا 6 دندان پوسیده دارد که گاهی این تعداد به 10 تا 15 مورد نیز می رسد.

وی با اشاره به اینکه آمار پوسیدگی دندان در کودکان ایرانی نسبت به میانگین جهانی بالاتر است، افزود: کودکانی که دارای دندان پوسیده هستند باید هر 3 تا 4 ماه یکبار وضعیت سلامت دندان هایشان و میزان پوسیدگی در آنها توسط دندانپزشک بررسی شود.

این دندانپزشک ادامه داد: کودکانی که پوسیدگی دندان ندارند نیز باید هر شش ماه یکبار توسط دندانپزشک وضعیت دندان هایشان مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت مشاهده پوسیدگی اقدامات درمانی به موقع انجام شود.

وی بیان داشت: گاهی نیز نیاز به فلورایدتراپی برای پیشگیری از پوسیدگی در دندان های کودکان بوده که بعد از 3 سالگی دندانپزشک برای کودک ممکن است توصیه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر کودک ایرانی متوسط 6 دندان پوسیده دارد

هر کودک ایرانی متوسط 6 دندان پوسیده دارد