مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آذر 1396 ساعت 06:402017-12-17بين الملل

شورای امنیت لغو تصمیم ترامپ را بررسی می کند


شورای امنیت درحال بررسی پیش نویس قطعنامه ای است که از سوی مصر ارائه شده و خواهان آن است که تصمیم ها پیرامون قدس اثر قانونی نداشته و لغو شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، رویترز با اعلام این خبر افزود: این قطعنامه تک صفحه ای که روز شنبه از سوی مصر میان 15 عضو شورای امنیت توزیع شد، اشاره ای به تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ندارد.

به نوشته رویترز، اگرچه این قطعنامه حامیان بسیاری میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل دارد، اما این احتمال وجود دارد که از سوی واشنگتن وتو شود.

به گفته دیپلمات هایی که رویترز نامی از آن ها نبرده، رای گیری برای این قطعنامه احتمالا روز دوشنبه یا سه شنبه همین هفته برگزار شود و در صورت عدم مخالفت 5 عضو دایم شورای امنیت، 9 رای موافق برای تصویب آن کافی است.

براساس این پیش نویس قطعنامه، هر تصمیم و اقدامی برای تغییر در وضعیت و یا ترکیب جمعیتی شهر مقدس قدس، تاثیر قانونی نداشته و باطل و بی تاثیر است و باید در راستای قطعنامه های مربوط شورای امنیت لغو شود.

این پیش نویس همچنین همه کشورهای جهان را به خودداری از ایجاد نمایندگی های دیپلماتیک در قدس در انطباق با قطعنامه شماره 478 شورای امنیت فراخوانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای امنیت لغو تصمیم ترامپ را بررسی می کند

شورای امنیت لغو تصمیم ترامپ را بررسی می کند