مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آذر 1396 ساعت 03:352017-12-17حوادث

هکر اینترنتی در اصفهان دستگیر شد


فردی که با نفوذ به سیستم های رایانه ای یک شرکت معتبر قصد سرقت داده های آن ها را داشت توسط مأموران پلیس فتای استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، سید مصطفی مرتضوی با اشاره به شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی به سیستم های رایانه ای شرکت آن ها نفوذ کرده است، اظهار کرد: در پی این شکایت بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی عنوان داشت سیستم های ضدجاسوس افزار و همچنین فایروال شرکت موفق به شناسایی و مانع ورود هکر به سرور اصلی شرکت می شود.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی عامل این اقدام که در خارج از استان اصفهان بود شناسایی و پس از کسب نیابت قضایی دستگیر و انتقال داده شد.

وی ادامه داد: متهم که با استفاده از نرم افزارهای هک و نفوذ توانسته بود به سیستم های رایانه ای آن شرکت حمله کند انگیزه خود را کنجکاوی و سرقت داده های سرور اصلی عنوان داشت.

مرتضوی در پایان خاطر نشان کرد: به مدیران آی تی شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی اکیداً توصیه می شود، حتماً سرورهای شرکت خود را به فایروال و نرم افزارهای ضد هک و نفوذ مجهز کنید که در صورت هک شدن سیستم ها می تواند خسارات جبران ناپذیری را متحمل آن ها کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هکر اینترنتی در اصفهان دستگیر شد

هکر اینترنتی در اصفهان دستگیر شد