مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آذر 1396 ساعت 02:002017-12-16پزشكي

پای "کمبود نقدینگی" بر گلوی "سلامت"


یکشنبه نوزدهم آذرماه 96، لایحه بودجه سال 97 به مجلس تحویل داده شد؛ در این لایحه، بودجه کل دانشگاه های علوم پزشکی و بودجه ستادی وزارت بهداشت حدود هشت درصد رشد داشته؛ - حوزه ای که مدت ها است از بیماری کمبود منابع مالی رنج می برد و با تزریق اعتبارات مقطعی خود را سرپا نگهداشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تامین نشدن منابع مالی مورد نیاز بخش سلامت، مدت ها است که تاثیر خود را بر ابعاد مختلف این حوزه گذاشته و تداوم آن می تواند شرایطی به مراتب نامطلوب تر از وضعیت فعلی را رقم بزند.

طبق اعلام احمد حمزه" - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی- اعتبارات وزارت بهداشت در مجموع در لایحه بودجه سال آینده حدود 9 درصد رشد داشته و اعتبارات عمرانی این وزارتخانه، 41 درصد رشد منفی داشته است.

سهم وزارت بهداشت از بودجه کل کشور 6.

3 درصد است که این نسبت در بودجه سال 97 نیز رعایت شده است.

همچنین سهم وزارت بهداشت از یک درصد ارزش افزوده موضوع ماده 37 اعم از هزینه ای و عمرانی 45 هزار میلیارد ریال است که فاقد رشد معنی دار در مقایسه با سال های گذشته است.

طبق اظهار نظر این نماینده مجلس، سهم وزارت بهداشت از محل هدفمندی یارانه ها که در سنوات گذشته وصول قابل توجهی نداشت، از 48 هزار میلیارد ریال به 37 هزار میلیارد ریال کاهش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پای "کمبود نقدینگی" بر گلوی "سلامت"

پای "کمبود نقدینگی" بر گلوی "سلامت"