مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1396 ساعت 18:102017-12-16اقتصادي

چه کسی در بازار ارز دخالت می کند؟


دولت در حالی به دخالت در بازار ارز و تاثیرگذاری بر افزایش قیمت دلار و بهره بردن از آن متهم است که خودش این موضوع را کاملا رد کرده و تاکید دارد که فقط ارز را به بانک مرکزی فروخته و در مقابل آن ریال پرداخت می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از مسائلی که همواره به ویژه در زمان نوسان قیمت ارز در بازار، توجه ها را به سمت خود جلب کرده و برخی آن را دلیل اصلی افزایش قیمت اعلام می کنند، دخالت دولت در بازار ارز است.

موضوع افزایش قیمت دلار به منظور جبران کسری منابع و بودجه دولت همواره مورد توجه بوده و البته در سوی دیگر با واکنش هایی از سوی مقامات دولتی همراه می شود.

هیچ گاه نیست که یک مقام دولتی به انتقادات نسبت به دخالت دولت در بازار برای فروش گران تر دلار مهر تایید زده باشد؛ بلکه همواره از روسای جمهور گرفته تا مقامات ارشد بانکی و اقتصادی این موضوع را تکذیب می کنند.

در نیمه دوم سال جاری نیز نوسان قیمت دلار و حواشی آن دوباره تکرار شد و با افزایش قیمت دلار نرخ آن از حدود 3700 تومان در پایان مردادماه به 4200 تومان در آذرماه پیش رفته است.

اخیرا محمدباقر نوبخت - رییس سازمان برنامه و بودجه - در مقابل انتقاداتی که نسبت به گرانی قیمت دلار و استفاده ای که دولت از آن در این بین برده است، واکنش داشته و گفته که واضح است دولت پس از دریافت هر دلار از درآمد ارزی خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کسی در بازار ارز دخالت می کند؟

چه کسی در بازار ارز دخالت می کند؟