مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1396 ساعت 15:402017-12-16فرهنگي

«سینماها، شهرها را می سازند»


«سینماها، شهرها را می سازند به این معنا که شهر یک مفهوم نشانه ای و گفتمانی است که از طریق سینما تثبیت شده و شکل می گیرد.

» - سینماها، شهرها را می سازند به این معنا که شهر یک مفهوم نشانه ای و گفتمانی است که از طریق سینما تثبیت شده و شکل می گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق گزارش رسیده، عصر دیروز نشست تهران در سینما ، سومین نشست از سلسله نشست های تهران خوانی در بهاران با حضور دکتر امیرعلی نجومیان، منتقد ادبی و مسعود امینی تیرانی مدیر فیلمبرداری و کارگردان برگزار شد.

دکتر امیرعلی نجومیان در ابتدای این نشست با بیان اینکه مسئله تهران در سینما بسیار جذاب و جالب است، گفت: بحث من در این جلسه این است که رابطه تهران با سینما چگونه است؟ این که چه نسبتی میان شهر و سینما وجود دارد و در جواب باید گفت این دو مناسبات بسیار نزدیکی با هم دارند.

شهر به مفهوم امروزی یک پدیده دنیای مدرن است و جالب اینجاست که سینما هم یکی از مهمترین رسانه های مدرنیته است، عکاسی و سینما مشخصا هنرهای دنیای مدرن هستند.

تهران و سینما با یک موضوع رابطه بسیار نزدیکی دارند و این موضوع مدرنیته است وی ادامه داد: سینما و شهر مشترکات جالبی دارند،در هر دو حرکت وجود دارد.

در عین حال شهر و سینما را می توان حضور هم زمان نظام های نشانه ای دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سینماها، شهرها را می سازند»

«سینماها، شهرها را می سازند»