مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1396 ساعت 13:502017-12-16اقتصادي

رنج برای کشاورزان، گنج برای دلالان!


مهمترین مشکلات پیش روی کشاورزان، عدم دسترسی به بازار مناسب برای فروش است و همین امر دخالت دلالان و واسطه ها را در بازارهای سنتی محصولات این بخش افزایش می دهد.

- آنچنان که تنها رنج و زحمت تولید محصولات کشاورزی بر دوش کشاورزان است، در حالیکه سود اصلی این قشر زحمتکش را دلال ها و واسطه ها به جیب می زنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این مشکل در خصوص محصول پسته که از آن به عنوان طلای سبز نام برده می شود نیز وجود دارد.

آنچنان که حاصل رنج و زحمت کشاورزان به جیب دلالان و واسطه ها سرازیر می شود تا باغداران پسته از سود اصلی این محصول صادراتی و ارزآور کشور محروم بمانند.

در همین راستا، یک تولیدکننده پسته در استان کرمان به حضور پررنگ واسطه ها در بازار پسته اشاره کرد و با ابراز نارضایتی نسبت به تاثیرپذیری قیمت ها از حضور این گروه های خاص در بازار سنتی، گفت: در سال زراعی جاری با وجود آنکه برداشت محصول از شرایط نسبتاً خوبی برخوردار بود، قیمت ها چندان رضایت بخش نبود.

مهدی حسن زاده در گفت وگو با ایسنا، درباره روند قیمت ها در بازار داخلی پسته اظهار کرد: در بازار داخلی به دلیل دخالت واسطه ها در بازار، روند قیمت ها کاهشی بود، زیرا کشاورزان و باغداران که اکثرا خرده مالکان هستند، به دلیل کمبود نقدینگی و چک های بانکی خود مجبور به فروش محصول به هر قیمتی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رنج برای کشاورزان، گنج برای دلالان!

رنج برای کشاورزان، گنج برای دلالان!