مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1396 ساعت 12:502017-12-16اقتصادي

انتقاد از سیاست تبدیل باغات مازندران به شالیزار


رییس اتحادیه باغداران مازندران از سیاست تبدیل باغات به شالیزار در استان انتقاد کرد.

- محمدرضا شعبانی در گفت وگو با ایسنا در واکنش به سیاست های جهاد کشاورزی مازندران مبنی بر توصیه به باغداران برای تغییر کاربری باغ به شالیزار اظهار کرد: برخی اوقات مسئولان سخنان غیر کارشناسانه و مقطعی بیان می کنند.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی باید تولیدی که مصرف آب کمتری دارد را به کشاورزان توصیه کند، اظهار کرد: آب نعمت بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم و نباید کشت را به سمت محصولات آب بر ببریم.

شعبانی، ذخایر آبی مازندران را نامطمئن دانست و اظهار کرد: معمولا شالیزار بافت خاک را خراب و قابلیت آن را برای سایر کشت ها سخت تر می کند.

وی با بیان اینکه تغییر باغ به شالیزار به آسانی امکان پذیر نیست، اظهار کرد: در مقطعی که تمام نهادهای علمی و دانشگاهی از زنگ خطر کمبود آب خبر دادند چرا باید جهاد کشاورزی مازندران کشاورزان را به کشت محصولی آب بر ترغیب کند.

رییس اتحادیه باغداران مازندران تاکید کرد: وقتی دولت برای سیستم های آبیاری نوین باغی 85 درصد یارانه در نظر گرفته است چرا باید کشاورزان به سمت کشاورزی آب بر هدایت شوند.

وی تصریح کرد: شاید تغییرات آب و هوایی سبب ضرر بی شماری در سطح باغات استان شود اما قابل جبران است ولی خسارت در ذخایر آبی را چگو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد از سیاست تبدیل باغات مازندران به شالیزار

انتقاد از سیاست تبدیل باغات مازندران به شالیزار