مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1396 ساعت 10:252017-12-16اقتصادي

احتمال افزایش نرخ سوخت در سال97


معاون وزیر راه و شهرسازی، از احتمال اجرای افزایش نرخ حامل های انرژی در قالب بودجه سال آتی خبر داد و گفت: گرانی سوخت، لزوما مصرف را کاهش نمی دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، در حالی که پس از تقدیم لایحه بودجه کل کشور در سال 97 از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی، بحث های حاشیه ای مردم، رسانه ها و شبکه های اجتماعی پیرامون تعدادی از بندهای آن بالا گرفته؛ ناگهان انتشار خبر احتمال افزایش 500 تومانی و جهش وار قیمت بنزین و 100 تومانی گازوییل، باعث ورود شوک دیگری به جامعه شد.

به گفته داوود کشاورزیان، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، دولت در قانون بودجه سال جاری، مجوز افزایش نرخ گازوییل تحت عنوان اخذ مالیات از نفت گاز را دارد؛ اما به دلیل پاره ای ملاحظات همچون افزایش نرخ تورم، با اجرای آن مخالف بود.

احتمال تورم در بخش کالاهای اساسی و مصرفی با گرانتر شدن گازوییل به دلیل آنکه بخش مهمی از حمل و نقل کالای کشور (بیش از 90 درصد) اعم از کالاهای اساسی و مصرفی از طریق جاده جابه جا می شود، قطعا افزایش نرخ گازوییل به افزایش نرخ حمل کالا و نهایتا افزایش قیمت تمام شده محصولات منجر خواهد شد؛ این در حالی است که دولت حتی در صورت افزایش قیمت حامل های انرژی، باز هم در حال پرداخت یارانه به بخش حمل و نقل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال افزایش نرخ سوخت در سال97

احتمال افزایش نرخ سوخت در سال97