مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 آذر 1396 ساعت 09:402017-12-15سياسي

ضرورت نهادینه سازی مسئولیت اجتماعی دانشگاه


مسئولیت اجتماعی دانشگاه به این معناست که اساتید، پژوهشگران و دانشگاهیان نسبت به محیط اطراف خود اعم از فضای دانشگاه، فضای شهر، منطقه و کشور حساس باشند و درک علمی از موضوعات و مسائل مبتلا به داشته باشند.

- همچنین پیوند جامعه و دانشگاه و مشارکت نخبگان در فرایند حل مسائل محلی و منطقه ای از ضرورت های مسئولیت اجتماعی است.

این مشارکت می تواند از طرق مختلفی چون نقد کارشناسی برنامه ها و عملکردهای دولت، همکاری با سازمان های مردم نهاد و کمک به تدوین سیاست ها و اجرای برنامه ها تحقق یابد.

محسن جعفری مقدم پژوهشگر سیاستگذاری اجتماعی در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده، آورده است: کشور ما با مسائل و مشکلات متعددی مواجه است که نخبگان دانشگاهی می توانند نقش قابل توجهی در کمک به حل آنها داشته باشند.

فارغ از کمک ها و مشاوره هایی که به طور معمول دانشگاهیان به مسئولان دولتی و تصمیم گیران ارائه می دهند، آنچه کاستی نظام آموزش عالی تلقی می شود و در صورت تحقق می تواند چارچوبی نظام مند برای حضور مستمر دانشگاهیان و حل مسائل اجتماعی کشور فراهم کند، نهادینه شدن مسئولیت اجتماعی دانشگاه است.

مسئولیت اجتماعی دانشگاه به این معناست که اساتید، پژوهشگران و دانشگاهیان نسبت به محیط اطراف خود اعم از فضای دانشگاه، فضای شهر، منطقه و کشور حساس باشند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت نهادینه سازی مسئولیت اجتماعی دانشگاه

ضرورت نهادینه سازی مسئولیت اجتماعی دانشگاه