مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1396 ساعت 17:252017-12-14اقتصادي

وزیر راه: 9 تا 10 میلیون نفر مردم در بدترین وضعیت زندگی می کنند


9 تا 10 میلیون نفر از مردم کشور در حاشیه شهر و در بدترین وضعیت در حال زندگی هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، عباس آخوندی در هفتمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری و مراسم بازدید از کارخانه ریسباف اصفهان اظهار داشت: 9 تا 10 میلیون نفر از مردم کشور در حاشیه شهر و در بدترین وضعیت در حال زندگی هستند.

9 میلیون نفر در بافت های میانه شهر زندگی می کنند که در حال فرسودگی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تمام این اتفاقات ماحصل مدرنیته کردن شهرها بدون توجه به ماهیت اصلی آن است؛ یعنی اصفهان را در حالی توسعه دهیم که دیگر هویت اصفهان را نداشته باشد و ایرانی بسازیم که رنگ از اصالت ایران نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برای رفع این چالش نیاز داریم یک بار دیگر به شهر برگردیم و صورت مسئله را پاک نکنیم، ادامه داد: اینکه برای توسعه به بیرون از شهر می رویم و پروژه های بزرگ را کلنگ می زنیم این موضوع، در واقع فرار از مشکلات است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نیاز اصلی امروز کشور در بازآفرینی شهری است، گفت: منظور از این مقوله برگرداندن جمعیت از دل حاشیه ها به مرکز شهری و دل محلات است.

وی با انتقاد از اقدامات و اجرای پروژه هایی که طی این سال ها با عنوان توسعه شهری سبب از بین بردن هویت شهرها شد و مردم را از مرکز شهرها به حاشیه ها برد، افزود: یکی از ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر راه: 9 تا 10 میلیون نفر مردم در بدترین وضعیت زندگی می کنند

وزیر راه: 9 تا 10 میلیون نفر مردم در بدترین وضعیت زندگی می کنند