مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1396 ساعت 16:102017-12-14پزشكي

نمایش و تحلیل فیلم "یک روز بخصوص"در پژوهشگاه ابن سینا


فیلم سینمایی یک روز بخصوص در پژوهشگاه ابن سینا نمایش داده شد و تحلیل شد.

- نمایش و تحلیل فیلم "یک روز بخصوص"در پژوهشگاه ابن سینا فیلم سینمایی یک روز بخصوص در پژوهشگاه ابن سینا نمایش داده شد و تحلیل شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز (پنجشنبه) در سالن همایش مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا فیلم سینمایی یک روز بخصوص در اولین نشست سلسله نشست های اخلاق زیستی و سینما با حضور دکتر سید علی آذین سرپرست پژوهشگاه ابن سینا و متخصص پزشکی اجتماعی، دکتر امیرحسین خداپرست عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه، دکتر ساناز دهقانی مسئول واحد فراهم آوری اعضای بیمارستان سینا و دکتر محمد کیاسالار سردبیر هفته نامه سلامت به نمایش در آمد و تحلیل شد.

فیلم یک روز بخصوص با محوریت موضوع اهدا و پیوند عضو رویکردی اخلاقی نسبت به موضوع پیوند دارد و در این فیلم مومقعتی ترسیم می شود که گویی قهرمان فیلم علیرغم چارچوب های اخلاقی شخصی خود چاره ای جز انتخابی غیراخلاقی برای نجات زندگی خواهرش ندارد.

علاوه بر پرسش های بنیادین اخلاقی که در این فیلم مطرح می شود، از منظر زیست اخلاقی نیز فیلم به مسائلی همچون شیوه انتخاب و اولویت بندی گیرندگان عضو، کمبود بافت عضو و بافت پیوندی، ارتباط مالی فرد دهنده و گیرنده عضو، سازوکارهای قانونی و اجرایی، نظارت اخلاقی بر چرخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش و تحلیل فیلم "یک روز بخصوص"در پژوهشگاه ابن سینا

نمایش و تحلیل فیلم "یک روز بخصوص"در پژوهشگاه ابن سینا