مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1396 ساعت 14:552017-12-14سياسي

جریمه یک نماینده پارلمان ترکیه به دلیل استفاده از کلمه "کردستان"


" یک نماینده مجلس ترکیه به علت کاربرد لفظ کردستان جریمه شد به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران، عثمان بایدمیر نماینده شهر شانلی اورفا در مجلس ملی ترکیه و سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها به دلیل استفاده از لفظ کردستان در سخنرانی خود، به مدت دو روز از حضور در جلسات مجلس منع و به پرداخت 12 هزار لیر ترک(معادل3200 دلار) جریمه شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز پنجشنبه ایرنا و به نقل از وبسایت اینترنتی سوزجو، بایدمیر در جلسه رسیدگی به بودجه سال 2018 در مجلس ترکیه به ایراد سخنرانی پرداخت که با به کار بردن کلمه کردستان در توصیف استان های کردنشین جنوب شرقی ترکیه به شدت مورد اعتراض و انتقاد نمایندگان حزب عدالت و توسعه قرار گرفت که در ادامه به همراه سایر نمایندگان عضو حزب دموکراتیک خلق ها مجبور به ترک مجلس شد.

به نوشته این رسانه، عثمان بایدمیر در پاسخ به سوال معاون رییس مجلس مبنی بر این که کردستان کجاست؟ همچنان که دست بر روی قلب خود گذاشته بود، گفت: کردستان اینجا است.

در کشور ترکیه استان، شهر و منطقه جغرافیایی مشخصی به نام کردستان وجود ندارد ولی برخی از نمایندگان مجلس برای توصیف مناطق کردنشین جنوب شرق ترکیه از عبارت کردستان استفاده می کنند که استفاده از این کلمه همواره از سوی حاکمیت ترکیه به خصوص در مراجع رسمی حکومتی و نیز رسانه ها ممنوع اعلام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جریمه یک نماینده پارلمان ترکیه به دلیل استفاده از کلمه "کردستان"

جریمه یک نماینده پارلمان ترکیه به دلیل استفاده از کلمه "کردستان"