مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1396 ساعت 11:202017-12-14فناوري

گوگل می داند کجایید حتی اگر نخواهید!


اگر شما هم جزو میلیون ها کاربر تلفن های همراه اندرویدی هستید بنابراین یکی از میلیون ها نفری هستید که گوشی هوشمند آن ها به طور مخفیانه داده های موقعیت مکانی آن ها را جمع آوری کرده و برای گوگل ارسال می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس تحقیقات انجام شده توسط Quartz، گوگل از ابتدای سال جاری(2017) در حال جمع آوری داده های موقعیت مکانیِ مالکان دستگاه های اندرویدی بوده است، حتی در زمانی که سرویس موقعیت یابی کاملاً غیرفعال شده باشد.

این روش به اشتراک گذاری موقعیت مکانی نیاز ندارد تا گوشی هوشمند اندروید شما از هیچ برنامه ای استفاده کند یا سرویس موقعیت یابی آن روشن باشد و یا حتی اینکه سیم کارت داخل آن باشد بلکه همه چیزی که نیاز دارد این است که دستگاه اندروید شما باید به اینترنت وصل باشد.

این تحقیقات نشان داده است که گوشی های هوشمند اندرویدی آدرس های برج های مخابراتی تلفن همراه نزدیک را جمع آوری کرده و این داده ها می توانند به منظور Triangulation Cell Tower استفاده شوند.

این تکنیک به طور گسترده ای برای شناسایی محل یک تلفن یا دستگاه با استفاده از داده های دریافتی از سه یا چند آنتن نزدیک به آن مورد استفاده قرار می گیرد.

هر بار که دستگاه اندروید شما در محدوده یک برج آنتن تلفن همراه جدید قرار می گیرد، آدرس این برج را به دست آورده و این داده های جمع آو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوگل می داند کجایید حتی اگر نخواهید!

گوگل می داند کجایید حتی اگر نخواهید!