مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1396 ساعت 18:152017-12-13بين الملل

آغاز ساخت نخستین راکتور هسته ای مصر پس از تعطیلات کریسمس


منابع مطلع به روزنامه المصری الیوم خبر دادند که کار ساخت نیروگاه هسته ای دبعا (ضبعه) مصر با بازگشت دانشمندان روسی به این کشور پس از تعطیلات کریسمس آغاز خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روزنامه ایندیپندنت مصر، مقامات مرجع نیروگاه های هسته ای مصر (NPPA) روز سه شنبه دیداری را با نمایندگان شرکت روس اتم برای بررسی روش های ساخت نیروگاه مصر برگزار کردند.

الکسی ایخاچف، رییس اجرایی روس اتم در مورد قرارداد نهایی ساخت نیروگاه هسته ای دبعا، گفت که این قرارداد یک مسابقه تاریخی در حوزه صنعت هسته ای جهان است.

به گفته او، روس اتم یک قرارداد جامع ویژه را در اختیار مصر قرار داده است که فعالیت کامل آن تا سال 80 سال آینده را پوشش می دهد.

وی افزود: چهار راکتور این نیروگاه با هزینه 21 میلیون دلاری ساخته می شود که روسیه 85 درصد آن را از طریق وام به مصر فراهم می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک روز دوشنبه و پس از امضای قرارداد نهایی ساخت نیروگاه دبعا در زمان حضور پوتین در مصر از آغاز فعالیت نخستین راکتور هسته ای این نیروگاه تا سال 2026 خبر داد.

اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت انرژی مصر نشان می دهد که بازپرداخت وام پس از آنکه همه راکتورهای دبعا وارد فاز عملیاتی شوند در یک مدت سه ساله انجام خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز ساخت نخستین راکتور هسته ای مصر پس از تعطیلات کریسمس

آغاز ساخت نخستین راکتور هسته ای مصر پس از تعطیلات کریسمس