مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1396 ساعت 17:452017-12-13سياسي

حرف هایی درباره «عکاسی خبری، نگاهی به ایران؛ نگاهی به جهان»


نشست «عکاسی خبری، نگاهی به ایران؛ نگاهی به جهان» در ششمین همایش «10 روز با عکاسان» با حضور مجید رضاییان، علیرضا بهرامی و عباس کوثری برگزار شد.

- حرف هایی درباره عکاسی خبری، نگاهی به ایران؛ نگاهی به جهان نشست عکاسی خبری، نگاهی به ایران؛ نگاهی به جهان در ششمین همایش 10 روز با عکاسان با حضور مجید رضاییان، علیرضا بهرامی و عباس کوثری برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی ششمین همایش 10 روز با عکاسان، مجید رضاییان ـ روزنامه نگار پیشکسوت و مدرس علوم ارتباطات ـ نشست بر لزوم توجه به خوانش عکس تأکید کرد و در این باره گفت: خوانش عکس تابع عناصری که در متن وجود دارد، نیست اما نکته ظریف اینجاست که خواندن یک عکس متکی به چه عناصری است؟ او ادامه داد: تحلیل گفتمان بر سه رکن نشانه شناسی، معناشناسی و متنی که برگرفته از نشانه و معناست متکی است.

همان طور که می دانید عکس یک متن نیست اما قطعاً در دل خود نشانه هایی دارد که خوانش آن را میسر می سازد؛ چرا که ریشه یک تصویر از نشانه شناسی آغاز می شود.

این مدرس ارتباطات تصریح کرد: بهترین سینماگران در بدو امر عکاس بوده اند؛ زیرا این از واقعیت وام گرفته اند و از اصول عکاسی آموخته اند که کادر چه معنایی دارد؟ در واقع یک عکس واقعیتی است که در یک کادر قرار می گیرد لذا انسان خالق آن است به همین خاطر من با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حرف هایی درباره «عکاسی خبری، نگاهی به ایران؛ نگاهی به جهان»

حرف هایی درباره «عکاسی خبری، نگاهی به ایران؛ نگاهی به جهان»