مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1396 ساعت 15:162017-12-13بين الملل

تلاش عربستان و امارات برای تشکیل نیرو در غرب آفریقا


عربستان و امارات در اجلاس امروز پاریس با هدف تسریع تلاش های مربوط به تشکیل نیروی غرب آفریقا به منظور مبارزه با گروه های افراطی، شرکت می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس"، گروه کشورهای ساحل آفریقا (جی 5) متشکل از ارتش های مالی، موریتانی، نیجر، بورکینافاسو و چاد در ماه اکتبر یک عملیات نظامی در منطقه ساحل آفریقا که شاهد عبور عناصر داعش از این منطقه است، آغاز کردند.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، فرانسه که حدود 4 هزار سرباز در این منطقه دارد، می گوید که گروه های افراطی موفقیت های نظامی در غرب آفریقا کسب کرده اند و این در حالی است که گروه جی 5 با مشکلاتی برای کسب حمایت های مالی لازم مواجه است.

رییس جمهور فرانسه امروز به منظور جلب حمایت های مالی از این گروه نشستی را با حضور آلمان و ایتالیا به اضافه وزیران خارجه عربستان و امارات و نیز سران 5 کشور عضو این گروه تشکیل می دهد.

تا کنون نیروهای حافظ صلح سازمان ملل، نیروهای فرانسه، نیروهای آموزش دیده آمریکایی و پهپادها نتوانسته اند موج خشونت گروه های افراطی را متوقف کنند.

یک منبع دیپلماتیک فرانسوی نیز در این باره گفت که فعالیت گروه های تروریستی در ماه های گذشته کاهش پیدا نکرده و خسارت های زیادی به ارتش ها وارد آمده است که این امر ضرورت سیطره مجدد بر منطقه و افزایش تلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش عربستان و امارات برای تشکیل نیرو در غرب آفریقا

تلاش عربستان و امارات برای تشکیل نیرو در غرب آفریقا