مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1396 ساعت 13:552017-12-13اقتصادي

برخی دستگاه ها بودجه دولتی را می دوشند


یک اقتصاددان با بیان اینکه در بخش هزینه های بودجه 1397 انتقادات جدی وجود دارد، گفت: برخی دستگاه ها هستند که رسما دولت را می دوشند و مشخص نیست که به اندازه ای که بودجه می گیرند، - بهره وری و کارایی دارند یا خیر.

انتظار از دولت این است که با حساب و کتاب و انجام کار کارشناسی بودجه این دستگاه ها را تعدیل کنند.

آلبرت بغزیان در گفت وگو با ایسنا، درباره لایحه بودجه سال 1397 چنین توضیح داد: درباره افزایش درآمد مالیاتی به 131 هزار میلیارد تومان باید بگویم که اگر ظرفیت مالیاتی کشور را در نظر بگیریم، این میزان منطقی است.

یعنی اگر بر مبنای درآمدی که در کشور ایجاد می شود، با ضریبی نرخ مالیاتی که می توان از آن اخذ شود، در نظر گرفته شود، ظرفیت دریافت 131 هزار میلیارد تومان وجود دارد ولی حالا می توان بررسی کرد که آیا مالیاتی که افراد پرداخت می کنند، به نظر آنها به حق است یا خیر؟ وی ادامه داد: در سال های گذشته وضعیت این گونه بوده که با توجه به رکود اقتصادی حاکم بر کشور و همچنین معاف بودن بخشی از معاملات و بالا بودن تعداد فراریان مالیاتی همواره کسانی که مالیات پرداخت می کردند، احساس می کردند به آنها اجحاف شده است.

بسیاری معتقد بودند که تا زمانی که افرادی هستند که درآمدهای کلان دارند و از زیر پرداخت مالیات فرار می کنند و همچنین کسانی هستند که تحت عنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخی دستگاه ها بودجه دولتی را می دوشند

برخی دستگاه ها بودجه دولتی را می دوشند