مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1396 ساعت 11:212017-12-13پزشكي

متخصص مواد دندانی: امکان ابتلا به سوء هاضمه در افرادی که دندان مصنوعی دارند


هر اندازه ما از وضعیت طبیعی داشتن دندان ها فاصله بگیریم و به دندان مصنوعی روی آوریم، عملکرد اصلی داشتن دندان ها که جویدن، - تکلم و زیبایی بخشیدن به محیط دهان است به میزانی مختل می شود.

مصطفی فاطمی متخصص مواد دندانی، در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان "، در ارتباط با دندان های مصنوعی که با سوءهاضمه همراه است، گفت: میزان این بیماری در روکش ساده با دسته دندان، پروتز محرک یا بریجی که دو دندان طبیعی را به صورت مصنوعی به هم متصل می کند، متفاوت است.

وی ادامه داد: اینکه هر نوع دندان مصنوعی داخل دهان، تغذیه را مختل می کند درست نیست، اما بدیهی است هرقدر ما از وضعیت طبیعی داشتن دندان ها فاصله می گیریم، عملکرد اصلی داشتن دندان ها که جویدن، تکلم و زیبایی بخشیدن به محیط دهان است به میزانی مختل می شود.

فاطمی افزود: تغذیه مناسب و مراقبت از سلامت دهان و دندان تأثیر بسیار مناسبی در سلامت آن دارد و اثبات شده است که با فاصله گرفتن از دندان طبیعی و استفاده کردن از بریج در افراد، هم چنین در کسانی که هیچ دندانی ندارد، بافت پلاستیکی شبیه با بافت های ازدست رفته دهان داخل دهانش قرار می گیرد.

متخصص مواد دندانی گفت: اگر دندان طبیعی نیروی جویدنی داشته باشد، نیرویی که به طور مثال پروتز ثابت (بریج) دارد، به اندازه نصف دندان طبیعی نیز نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متخصص مواد دندانی: امکان ابتلا به سوء هاضمه در افرادی که دندان مصنوعی دارند

متخصص مواد دندانی: امکان ابتلا به سوء هاضمه در افرادی که دندان مصنوعی دارند