مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1396 ساعت 10:462017-12-13فرهنگي

کارگردان هایی که اسم فیلم را کپی کردند!


اولین مواجه با فیلم سینمایی نام آن است، هرچه نام جذاب تر و گیراتر باشد، مخاطب را هم بیشتر درگیر می کند، اما گاهی این نام ها از نمونه های خارجی گرفته شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس"، نامگذاری فیلم های سینمایی از هیچ قانونی پیروی نمی کند، در حقیقت هرچه به ذهن نویسنده یا کارگردان برسد می تواند به عنوان نام فیلم انتخاب و ثبت شود، معمولا هم کسی بررسی نمی کند که این اسم چقدر با محتوای فیلمی که در حال ساخت است، سازگاری دارد، در حالت کلی تنها خط قرمزی که برای نامگذاری فیلم ها وجود دارد، این است که از عبارات خلاف عرف جامعه استفاده نکنند و در سایر موراد همه چیز آزاد است، از همین رو ممکن است نام برخی فیلم ها تکراری شوند که شاید با اضافه و کم کردن پسوندهایی بتوان آن را تغییر داد.

اما در این میان هم نامی فیلم های داخلی با خارجی از مواردی است که به جز فیلم بین های داخلی که اتفاقا کارگردان ها هم از این دسته هستند، کسی از این شباهت نام با خبر نمی شود.

دلیل نوشتن این گزارش هم اسم عجیب و متفاوت اعترافات ذهن خطرناک من بود.

هومن سیدی سال 93 (2015) با این فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور داشت و البته اسم فیلم ترکیب متفاوت و قابل توجهی هم داشت، اما جرج کلونی در سال 2002 فیلمی دقیقا با همین نام را کارگردانی کرده بود! این شباهت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارگردان هایی که اسم فیلم را کپی کردند!

کارگردان هایی که اسم فیلم را کپی کردند!