مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1396 ساعت 10:452017-12-13اقتصادي

سرکشی نیجریه و لیبی از توافق نفتی اوپک


کمتر از دو هفته پس از تصمیم اوپک برای تمدید مدت کاهش تولید نفت لیبی و نیجریه که دو عضو معاف این گروه بودند اعلام کردند قصد دارند تولیدشان را سال آینده افزایش دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حالی که در نشست 30 نوامبر وزیران سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام شد لیبی و نیجریه به توافق کاهش تولید پیوستند، این دو کشور اکنون در تلاش برای افزودن به تولیدشان هستند.

شرکت نفتی توتال روز جمعه اعلام کرد میدان فراساحلی جدید اگینا در نیجریه سال آینده فعالیتش را آغاز می کند و 10 درصد به تولید این کشور اضافه می شود.

این میدان ظرفیت تولید 200 هزار بشکه در روز را خواهد داشت و در سه ماهه چهارم سال 2018 راه اندازی می شود و محدودیت های تولیدی که به دلیل خطوط لوله فرسوده، سرقت مداوم و کارشنکنی ایجاد شده را جبران خواهد کرد.

وزارت نفت نیجریه درباره آغاز فعالیت این میدان و این که آیا در نتیجه آغاز فعالیت این میدان تولید نقاط دیگر محدود خواهد شد، اظهارنظر نکرده است.

رییس دولت لیبی نیز روز شنبه با مدیر شرکت ملی نفت لیبی و رییس بانک مرکزی این کشور برای گفت وگو درباره نحوه همکاری برای تهیه منابع مالی لازم به منظور بالابردن تولید نفت در سال آینده دیدار کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرکشی نیجریه و لیبی از توافق نفتی اوپک

سرکشی نیجریه و لیبی از توافق نفتی اوپک