مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1396 ساعت 00:402017-12-12اقتصادي

شمارش معکوس نابودی "تنها خلیج ایرانیِ خزر"


درحالی معاون استاندار گلستان خطر جدی برای خلیج گرگان را ورود آلاینده ها، پساب های صنعتی و کشاورزی و فاضلاب شهرهای ساحلی عنوان می کند که پسروی آب خلیج به عقیده کارشناسان محیط زیست آغاز شمارش معکوس نابودی "تنها خلیج ایرانیِ خزر" است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، ورود پساب های خانگی و صنعتی و دیگر آلاینده ها، مسدودشدن 2 کانال خزینی و چپاقلی و هم چنین عدم مدیریت مناسب و منطقی در منطقه حفاظت شده میانکاله سبب شده تا "خلیج گرگان" به عنوان بزرگترین و تنها خلیج ایرانی دریای خزر در معرض یک فاجعه زیست محیطی قرار بگیرد؛ فاجعه ای که می تواند مرگ این اکوسیستم ارزشمند را در مدت کوتاهی رقم بزند.

در سفر سال 93 دولت یازدهم به استان گلستان، احیاء و نجات خلیج گرگان به عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم این استان مطرح شد و هیئت دولت هم وعده حل مشکلات این خلیج را داد.

سال 94 زمزمه های تشکیل کمیته ملی نجات خلیج گرگان شنیده شد و پس از گذشت چندماه این کمیته شکل گرفت اما با گذشت 2 سال نه تنها گام عملی برای حل مشکل خلیج گرگان برداشته نشده بلکه هنوز هم این خلیج به گِل نشسته، منتظر اتمام مطالعات مشاور است.

البته سرنوشت 5 میلیارد تومان اعتباری که رییس سازمان برنامه و بودجه از محل تبصره 36 قانون اصلاح بودجه سال گذشته برای خلیج گرگان مصوب کرده بود، هم مشخص نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شمارش معکوس نابودی "تنها خلیج ایرانیِ خزر"

شمارش معکوس نابودی "تنها خلیج ایرانیِ خزر"