مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1396 ساعت 16:512017-12-12اجتماعي

واژه های تخصصی آموزش و پرورش/73 دانش آموز نخبه به چه کسی اطلاق می شود؟


نخبه فردی است که در رشته ای خاص نسبت به دیگران برتری دارد و بنابر یک تقسیم بندی افراد دارای هوش بهر بالاتر از 130، تیزهوش و کودکان دارای هوش بهر بین 140 تا 170 را متمایز و سرآمد گویند.

- "، در واژه شناسی (ترمینولوژی) آموزش و پرورش در تعریف واژه نابغه/Genius آمده است: کسی که دارای هوش و استعداد، مهارت یا توانمندی فوق العاده خدادادی است.

کسی که دارای هوش و استعداد فوق العاده است؛ مفرد نوابغ.

نابهنجار/Abnormal: هر عمل یا هر نوع فعالیت اخلاقی یا فکری که از حد معمول و متوسط یا ایده آل های فرهنگی جامعه انحراف و واگرایی حاصل شده باشد.

این اصطلاح به صور گوناگون در ارتباط با انحراف های کاملاً کمی در تحلیل های آماری و نیز الگوهای رفتاری افراد به کار می رود.

از دیدگاه ذهنی پدیده هایی که سبب درد و رنج افراد شده و افراد را به کمک فرا می خواند، از دیدگاه نظری این واژه هر نوع انحرافی را از مفهوم تئوری عملکرد صحیح که نشانه بیماری روانی باشد، نشان می دهد.

غیرطبیعی، غیرعادی، به طریق و روش غیرمعمول.

نابینا [دانش آموز]/Blind Students: دانش آموزی که فاقد بینایی است یا میزان باقی مانده بینایی او، علی رغم استفاده از وسایل کمک بینایی، به حدی کم و محدود است که ایجاب می کند آموزش او از طریق آموزش های ویژه نابینایان و خط بریل صورت پذیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واژه های تخصصی آموزش و پرورش/73 دانش آموز نخبه به چه کسی اطلاق می شود؟

واژه های تخصصی آموزش و پرورش/73 دانش آموز نخبه به چه کسی اطلاق می شود؟