مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1396 ساعت 13:502017-12-12بين الملل

لاوروف: مساله افغانستان بدون مشارکت جمعی حل نمی شود


وزیر امور خارجه روسیه گفت، پیوستن هند به سازمان همکاری شانگهای نه فقط باعث افزایش چشمگیر جایگاه و پتانسیل سیاسی این گروه خواهد شد بلکه ظرفیت آن را برای کمک به باثبات سازی مناطقی نظیر آسیای مرکزی و جنوبی افزایش خواهد داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگیی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی در محل بنیاد موسوم به بنیاد بین المللی ویوکاناندا در ارتباط با روابط روسیه با هند اظهار داشت: پیوستن هند به سازمان همکاری شانگهای به حل بحران های مربوط به افغانستان نیز کمک خواهد کرد.

لاوروف در عین حال اظهار داشت: سیاست خارجه مستقل و مسئولانه یک فاکتور مهم تاثیرگذار در امنیت و ثبات منطقه ای و جهانی به شمار می آید و اظهار امیدواری کرد که چنین میراثی در هند حفظ و تقویت شود.

او همچنین تاکید کرد: حجم فعلی تجارت میان دو کشور راضی کننده نیست و هدف روسیه افزایش حجم تجارت دو طرف به 30 میلیارد دلار تا سال 2025 است.

او همچنین خاطر نشان کرد: تعمیق همکاری دفاعی میان دو کشور منجر به انتقال هرچه بیشتر فناوری و دانش فنی از روسیه به هند خواهد شد.

لاوروف ادامه داد: راهبرد جدید آمریکا برای استفاده از قوایش علیه گروه هایی در افغانستان که از همکاری سرباز می زنند، احتمالا موثر نخواهد افتاد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاوروف: مساله افغانستان بدون مشارکت جمعی حل نمی شود

لاوروف: مساله افغانستان بدون مشارکت جمعی حل نمی شود