مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1396 ساعت 12:002017-12-12اجتماعي

دولت مالک محیط زیست نیست/قوانین زیست محیطی بازنگری نشده است


یک فعال محیط زیست با اشاره به اینکه دولت مالک محیط زیست نیست که برای آن اولویت بندی کند، گفت: متاسفانه قوانین زیست محیطی چندین سال است که بازنگری و عوض نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شهرام مهاجر در نشست خبری به کشتار پرندگان نه بگوییم اظهار کرد: زمانی که از محیط زیست صحبت می کنیم، از یک تن رنجور می گوییم که هرجایی از آن را دست بگذاریم چیزی جز فاجعه نمی بینیم.

وی ادامه داد: یک اشکال نگرشی که در دولت، سازمان حفاظت محیط زیست و شورای عالی محیط زیست وجود دارد و آن این است که دولت خود را مالک محیط زیست می داند به همین دلیل تمام برنامه ریزی هایی که انجام می دهد، از دید اعمال حق مالکیت است و این نگرش از ریشه اشتباه است.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه تمام مصیبت های زیست محیطی ناشی از این است که حکومت خود را مالک آن می داند، تصریح کرد: حکومت تنها امانت دار مردم است و این امانت ها به تساوی در بین مردم پخش شده است.

متاسفانه دید مالکیتی سبب می شود که دولت برای خود اولویت بندی داشته باشد چراکه خود را پاسخگو و امانت دار مردم نمی داند.

مهاجر در ادامه گفت: رییس سازمان حفاظت از محیط زیست زمانی که برای خود اولویت بندی می کند و می گوید اولویت من آب است نه یوزپلنگ به دلیل نگرش مالکیتی است که به محیط زیست دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت مالک محیط زیست نیست/قوانین زیست محیطی بازنگری نشده است

دولت مالک محیط زیست نیست/قوانین زیست محیطی بازنگری نشده است