مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1396 ساعت 11:502017-12-12سياسي

افت موضعی، عامل شوری شدید آب در حاشیه دشت مروست است


معاون حفاظت و بهره برداری شر کت آب منطقه ای یزد علت شور شدن شدید منابع آبی حاشیه دشت مروست در استان را افت موضعی خواند و تصریح کرد: به دنبال برداشت های بی رویه در حاشیه کویر و افت موضعی در منطقه، - جهت جریان آب های زیرزمینی از کویر به سمت دشت تغییر یافته است .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید محمد طباطبایی در سی امین نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خاتم که از قطب های کشاورز استان یزد به شمار می رود، با بیان این که هدف اصلی از خاموشی زمستانه چاه های کشاورزی تحویل حجمی آب به کشاورزان است، گفت: طرح خاموشی چاه ها طبق جدول زمان بندی که مشخص شده است، اجرا می شود و مدیریت آن باید به گونه ای انجام شود که کشاورزان متضرر نشوند .

وی افزود: برداشت بی رویه از چاه ها، موجب افت سطح آب زیرزمینی در دشت می شود لذا باید برداشت ها به اندازه حجم مجاز در پروانه هایی که برای چاه ها صادر شده و با اضافه برداشت ها و چاه های غیر مجاز برخورد قانونی شود تا بتوان دشت ها را به تعادل برسانیم .

وی ادامه داد: دلیل اصلی نصب کنتورهای هوشمند و تحویل حجمی آب، تحویل آب براساس پروانه به بهره برداران است که در حال حاضر متأسفانه بیشتر اضافه برداشتی که در دشت داریم به خاطر اضافه ساعت کارکرد است مثلاً ساعت کارکرد پنج هزار ساعت تعریف شده ولی مشاهده می شود بعضی از چاه ها با توجه به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افت موضعی، عامل شوری شدید آب در حاشیه دشت مروست است

افت موضعی، عامل شوری شدید آب در حاشیه دشت مروست است