مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1396 ساعت 11:252017-12-12سياسي

سرگیجه مسئولان پیرامون قانونی که طی 80 سال تنها پس رفت داشته!


«استانداران از سوی وزیر کشور این اختیار را دارند که برای زنان ایرانی که با مردان اتباع خارجی ازدواج می کنند، مجوز یا پروانه ازدواج صادر کنند.

- سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: همه زنان ایرانی که با اتباع خارجی ازدواج می کنند ،حتما باید از استانداری ها مجوز یا پروانه ازدواج با اتباع خارجی را بگیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، این خبری بود که ساعاتی پیش روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت و واکنش های مختلفی به دنبال داشت؛ واکنش های توام با تعجب، از این رو که کسی باور نمی کرد ازدواج برای زنان به جز رضایت والدین، به مجوز دیگری نیاز داشته باشد.

آن هم مجوزی تحت عنوان پروانه ازدواج که وزارت کشور متولی صدور آن است، نه مجوزهای بهداشتی یا پیشگیرانه و مسائلی از این دست.

اما این مجوز چیست، از کجا آمده، چرا استانداری ها آن را ارائه می دهند، آیا با قوانین کلان همخوانی دارد و اصولا فایده اش چیست؟ اینها بخشی از سوالات فراوانی هستند که با انتشار این خبر در افکار عمومی مطرح شدند.

سوالاتی که تنها پاسخ یکی شان را می شود در سخنان سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور یافت.

آنجایی که سیف الله ابوترابی می گوید: استانداران از سوی وزیر کشور این اختیار را دارند که برای زنان ایرانی که با مردان اتباع خارجی ازدواج می کنند، مجوز یا پروانه ازدواج صادر کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرگیجه مسئولان پیرامون قانونی که طی 80 سال تنها پس رفت داشته!

سرگیجه مسئولان پیرامون قانونی که طی 80 سال تنها پس رفت داشته!