مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1396 ساعت 10:512017-12-12فناوري

شناسایی برنامه جاسوسی در بیش از 460 مدل لپ تاپ اچ پی


یک کارشناس امنیتی موفق به شناسایی یک برنامه کی لاگر در بیش از 460 مدل از لپ تاپ های تولیدی شرکت اچ پی شده است که می تواند حریم شخصی و امنیت کاربران را به خطر بیندازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری اطلاعات لپ تاپ های یادشده از سال 2012 به بعد تولید شده اند و بنابراین ممکن است طیف گسترده ای از کاربران با مشکل یادشده مواجه باشند.

شرکت اچ پی برای حل این مشکل یک وصله نرم افزاری را عرضه کرده که کاربران با مراجعه به سایت این شرکت قادر به بارگذاری آن هستند.

آسیب پذیری مذکور مربوط به برنامه نرم افزاری Synaptics است.

این برنامه در واقع درایوری برای تنظیم صفحه کلید و تراک پد بسیاری از لپ تاپ های تولیدی اچ پی است.

برنامه کی لاگر مخرب و سارق کلمات عبور در حین تایپ از آسیب پذیری برنامه Synaptics سواستفاده کرده و خود را در درون آن مخفی کرده است.

مایکروسافت وصله برطرف کننده این مشکل را همراه با وصله های ماه نوامبر خود عرضه کرده بود و لذا کاربران با استفاده از قابلیت ویندوز آپدیت هم می توانند برای حل مشکل یادشده اقدام کنند.

متخصص امنیتی که موفق به شناسایی این مشکل شد، می گوید زمانی از موضوع مطلع شد که برای تغییر نور نمایشگر با استفاده از صفحه کلید اقدام کرد و دریافت کدی در درایور صفحه کلید اچ پی وجود دارد که تمامی فعالیت های کاربر را ثبت و ذخیره می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی برنامه جاسوسی در بیش از 460 مدل لپ تاپ اچ پی

شناسایی برنامه جاسوسی در بیش از 460 مدل لپ تاپ اچ پی