مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1396 ساعت 22:052017-12-11سياسي

مولاوردی:حقوق شهروندی و حقوق بشر یکی نیست


دستیار ویژه ی رییس جمهور در حقوق شهروندی تاکید دارد که حقوق شهروندی و حقوق بشر یکی نیست بلکه حقوق شهروندی ناظر بر حقوق و وظایف شهروندان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا از شیراز، شهیندخت مولاوردی، عصر دوشنبه (20 آذر) در همایش "حقوق زن، حقوق بشر" گفت: حقوق شهروندی زمانی متولد می شود که یک فرد از حقوق فکری به حقوق وضعی برسد.

او با بیان این که در منشور حقوق شهروندی، در دو سه ماده به حقوق زنان پرداخته شده است، گفت: هدف حقوق شهروندی رسیدن به وضعیتی است که با شهروندی مسئول و فعال مواجه باشیم، شهروندی که با پرسش و مطالبه گری همه را به پاسخگویی وامی دارد.

مولاوردی با بیان این که حقوق بشر از آموزه های دینی و سنت پیامبر(ص) و تکمیل مکارم اخلاقی یکی از اهداف بعثت ایشان بوده است، گفت: اولین لایحه ی دفاع از زن را قرآن ارائه کرده است.

وی با اشاره به همزمانی این همایش و روز جهانی حقوق بشر، گفت: 19 آذر هفتادمین سالگرد تصویب اعلامیه ی جهانی حقوق بشر است که امسال با شعار "برای برابری، عدالت و کرامت ایستادگی کنیم" مد نظر قرار گرفته است.

مولاوردی با اشاره به اینکه 48 سال طول کشید که جامعه ی بین الملل به این باور برسد تا سندی در خصوص حقوق زنان تدوین کند، گفت: گزارش سازمان ملل نشان می دهد بین وضعیت موجود و مطلوب هنوز هم فاصله ی زیادی است و جهان به تدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مولاوردی:حقوق شهروندی و حقوق بشر یکی نیست

مولاوردی:حقوق شهروندی و حقوق بشر یکی نیست