مطالب مرتبط:
خانه سینما را به افرادی بسپارند که تنها نگاه شخصی خود را اعمال نکنند/سینمای ایران به جاده خاکی زده است
آقای بازیگر : سینمای ایران به جاده خاکی زده است
آقای بازیگر : سینمای ایران به جاده خاکی زده است
آقای بازیگر : سینمای ایران به جاده خاکی زده است
پیش بینی اندیشکده استرالیایی: کنگره تحریم جدیدی علیه ایران اعمال نخواهد کرد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1396 ساعت 19:252017-12-11فرهنگي

خانه سینما را به افرادی بسپارند که تنها نگاه شخصی خود را اعمال نکنند/سینمای ایران به جاده خاکی زده است


خبرگزاری میزان- بازیگر سریال او یک فرشته بود گفت: باید آدم هایی در خانه سینما انتخاب شوند که هیچ نگاه شخصی به روابطشان نداشته باشند و فداکارانه برای جامعه بازیگری تلاش کنند.

- خبرگزاری آریا - بازیگر سریال "او یک فرشته بود" گفت: باید آدم هایی در خانه سینما انتخاب شوند که هیچ نگاه شخصی به روابطشان نداشته باشند و فداکارانه برای جامعه بازیگری تلاش کنند.

جامعه بازیگری به سمتی رفته است که هر کسی به راحتی وارد این عرصه شده، تا حدی که این عرصه دیگر جوابگوی این حجم از بازیگر نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، رضا توکلی 18 تیر 1339 در تهران بازیگر سینما و تلویزیون است.

وی در سال 1377 سریال "گام آخر" به تهیه کنندگی محمدرضا خالقی را کارگردانی کرد که از شبکهٔ اول سیما پخش شد.

فیلم کوتاه "16 م.

م روز مریم" محصول کانون پرورش فکری کودکان نیز از ساخته های اوست.

این بازیگر سینما و تلویزیون در سریال هایی چون "سیمرغ"، "مردان آنجلس"، "پنج کیلومتر تا بهشت"، "فاصله ها"، "عملیات 125"، "یک وجب خاک"، "کیمیا" و "او یک فرشته بود" بازی کرد که با بازی در نقش روحانی در این سریال به محبوبیت زیادی در بین مردم دست یافت.

توکلی در سینما نیز در فیلم هایی چون "آخرین شناسایی"، "روز شیطان"، "مریم مقدس"، "هیس دخترها فریاد نمی زنند" و "سگ های پوشالی" بازی کرد.

این بازیگر سینما و تلویزیون در سال 1393 با فیلم "سگ های پوشالی" اولین کارگردانی خود را در سینما انجام داد.

به همین مناسبت خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان در گفت وگویی تفصیلی با "رضا توکلی" ابعاد مختلف هنر بازیگری را مورد بحث قرار داده است که در ادامه خواهید خواند:این روزها در حال چه فعالیتی هستید؟ از پیشنهاداتی که دارید بگویید و با توجه به این که شما سابقه کارگردانی با فیلم "سگ های پوشالی" را دارید آیا در عرصه کارگردانی هم آثاری پیشنهاد شده است؟دو پروژه سینمایی در دست مذاکره دارم که اگر همه چیز خوب پیش رود بعد از عید نوروز درصدد تولید آن ها هستم و به دلیل این که هنوز در مرحله مذاکره قرار دارد نم توانم اسم آن ها را بگویم.

از موضوع پروژه هایی که در دست دارید برایمان بگویید و این که آیا این فیلم ها در حال و هوای آثار قبلی شما است یا مخاطب در این آثار با فضایی متفاوت رو به رو می شود؟ موضوع اصلی یکی از پروژه ها انسانیت است و به حضور خدا در زندگی می پردازد که در جوامع توسعه یافته در حال کمرنگ شدن است.

بخشی از این اثر در کلیسایی در ترکیه به تصویر کشیده شده و فیلم با شروع جنجالی در یک کشتی تفریحی در دریای مدیترانه شروع می شود، انفجاری در کشتی اتفاق می افتد و یکی از مسافران و شخصیت اصلی فیلم دختر بچه ای است که پدر و مادر خود را در این کشتی از دست می دهد و ما به شخصیت و دیدگاه های او در ارتباط با عواطف انسانی، احساس آدمیت و پیچیدگی های خلقت نزدیک می شویم.

در این اثر نمونه ای از جامعه امروزی را مطرح می کنیم و بهانه ما موجود پاک و معصومی است که در این فیلم به او نزدیک می شویم تا انسانیت را بهتر درک کنیم.

موضوع قصه دیگری که پیشنهاد شده اجتماعی است و بعد از عید نوروز به دنبال ساخت آن هستم.

کارگردانی فیلم بر عهده من است، اما کارگردان دیگری نیز پیدا شده که می خواهد این بخش را بر عهده بگیرد و فیلم را کارگردانی کند و از من می خواهد تا به عنوان بازیگر مقابل دوربین حضور پیدا کنم.

در این فیلم حادثه ای روی می دهد که زندگی یک خانواده را دچار تنش می کند و اعضای خانواده با اتفاقات زیادی روبرو می شوند.

البته آثاری با چنین موضوعی زیاد ساخته شده و معمولا ساخته می شود؛ اما خودم دوست دارم یک کار خارق العاده و تخیلی که فیلمساز براساس نگاه و دیدگاه خودش پیش می برد، بسازم و امیدوارم عمری باقی بماند تا این کار را انجام دهم.

در این فیلم ها به دنبال کدام بازیگران برای ایفای نقش هستید و هدفتان در انتخاب بازیگران تفکر گیشه ای است یا هنری؟ در اثری که با موضوع انسانیت تولید خواهیم کرد، قطعا از بازیگران چهره و شناخته شده این روزها استفاده نمی کنم.

به دنبال چهره هایی هستم که شناخته شده نباشند و آن لطافت انسانی در ظاهر و قلب را که دنبال آن هستم، داشته باشند امیدوارم این اتصال برقرار باشد تا شفافیت قلب مان به تیرگی نرود و بتوانیم با آثاری در این قالب مخاطب را با فیلم همراه کنیم.

شما سابقه فیلمسازی با "سگ های پوشالی" را در کارنامه دارید.

اثری در ژانر وحشت که شاید در سینمای ایران کمتر وجود دارد، از تجربه خود در چنین ژانری بگویید.

فکر نمی کنید فیلمسازی در این ژانر به ویژه به عنوان اولین کارگردانی ریسک محسوب می شود و ممکن بود مسیر هنری شما را با تزلزل روبرو کند؟کار اول من "سگ های پوشالی" در ژانر معمایی-پلیسی بود، بسیاری از همکاران به من گفتند که در ایران کمتر کسی پیدا می شود که در این ژانر فیلم تولید کند.

چون در این ژانر هر پلان باید مفهوم خاص خود را داشته باشد و در عین حال مخاطب را پای اثر نگه دارد تا وقتی به انتهای قصه می رسد بتواند پیام خود را به مخاطب منتقل کند.

کشمکش های موجود در فیلم های ژانر وحشت به شکلی است که کمتر کارگردانی اقدام به تولید قصه های دلهره آور و حتی ژانر وحشت می کند و ترجیحا سعی می کند که تولید راحتی داشته باشد و وارد فضاها و کارهای سخت و مشکل نشود.

در "سگ های پوشالی" نقش دوربین من، طراحی های صحنه و بازیگران به خوبی دیده می شود، نخواستم به ژانر وحشت نزدیک شوم اما کارگردانی من و نشانه هایی که در این فیلم به کار بردم بهانه ای برای رسیدن به این ژانر بود و نشانه هایی از نگاه آلفرد هیچکاک در "سگ های پوشالی" وجود داشت.

همکاران اعتقاد دارند که در آثار بعدی از ژانر دلهره آور فاصله گرفته و در ژانر وحشت فیلم بسازم اما متاسفانه سینمای ما در تولید آثار به چنین ژانرهایی اهمیت نمی دهد و به سمت و سوی دیگری رفته است.

در سینمای ایران فیلم ژانر وحشت در تعداد محدود و در مقاطع زمانی مختلف تولید شد اما ادامه پیدا نکرد.

فیلم هایی که در زمان خود کم مخاطب هم نبودند و حتی صاحب ویژگی های خوبی شدند.

چرا با وجود آثاری مقطعی که موفق نیز بوده اند به تواید آثاری در این ژانر اهمیت داده نمی شود؟جای بنده و امثال بنده با چنین نگاهی در تولید آثار کمتر است همچنین اقتصاد سینما موضوعی است که تهیه کنندگان با توجه به بررسی آن کمتر سرمایه گزاری می کنند.

دلیل اجتناب سرمایه گذار از صرف هزینه در سینما و به جای آن سرمایه گزاری در تجارت و کاسبی این است که بستری فراهم نشده که فرد سرمایه گذار از سرمایه گذاری لذت ببرد و چنین کاری برایش شیرین باشد.

ما هنرمندان و دست اندرکاران در برابر تماشاگری که باید قدرت انتخاب داشته باشد مسئول هستیم.

از نظر من تنها 30 درصد از تماشگران آثار ما قدرت انتخاب دارند چون همه فیلم ها و بازیگران شبیه هم شده اند چراکه هنرمندان تنها کار می کنند که بیکار نباشند، کار نمی کنند که آثاری در شان مردم، فرهنگ، تمدن و ادبیات ایران خلق شود.

مسیر تولیدات ما و نگاه های موجود در آن رو به جاده خاکی است و نمی دانم سرانجام این روند به کجا می رسد اما من به شخصه براساس رسالتم وظیفه خود می دانم آثاری را خلق کنم که موضوع آن انسان و انسانیت است، "سگ های پوشالی" هم برای این ساخته شد که خودم را به عنوان هنرمند و نگاه و ظیفه ای که در قبال مخاطب دارد بسنجم.

به فراهم نبودن بستر سرمایه گزاری در تولیدات اشاره کردید.

به عنوان هنرمند، بازیگر و فیلمساز که شرایط موجود را نقد می کند ، پیشنهادتان چیست؟باید سرمایه گذار را علاقمند کرد، در کارشناسی ها درباره سینما کسانی صحبت می کنند که زوایای آنچنانی سینما اعم از مسائل فنی، میزانسن ها و سیستم سخت افزاری را نمی شناسند.

ما در بررسی های خود در عرصه تولیدات سینمایی به این موضوع که سرمایه گزار چرا در سینما ورود نمی کند نمی پردازیم.

واقعیت این است وقتی بستر برای سرمایه گزار فراهم شود و طوری با او برخورد شود که دل سرمایه گزار حتی برای روابط فرهنگی و انسانی فرزندش بسوزد سرمایه گزاری می کند چون یک عشق پشت ماجرا به وجود می آید.

امیدوارم در ضوابط سینمای ما اتفاقات سازنده و شیرین بیفتد، بچه هایی که فیلمساز و دلسوز هستند وارد عرصه شوند و سازمانی مثل فارابی برای فرهنگ آینده بچه های این کشور که این آب و خاک متعلق به آن ها است کار کند.

باید جوانان را جذب کرد و موضوعاتی که در شان فرهنگ ما است در تولیدات استفاده شود.

فرهنگ غنی و قدرتمندی داریم که می شود نگاه جهانی و بین المللی به سوژه ها و موارد سینمایی داشته باشیم.

وقتی نگاه جهانی به سوژه ها داشته باشیم آثاری تولید می شود که شان ملت شریف و بزرگوار ما را به جهانیان معرفی می کند و بیشتر و بیشتر شناخته شویم.

آیا رابطه برای دریافت یک نقش می تواند به موفقیت یک بازیگر کمک کند یا ابعاد بازیگری و مهارت است که می تواند به ماندگاری یک بازیگر کمک کند؟باید بررسی کنیم بازیگری اولویت چندم سینما است.

عالم بازیگری ما چه اولویت هایی را باید رعایت کند، آیا خط و مشی به فیلمسازان بابت استفاده از بازیگری خاص داده شده است، بازیگران در کجا قرار دارند، بازیگری که شاخص است و در جامعه فرهیخته و خاص است به چه شکل باید در جامعه زندگی کند.

واقعیت این است که چون در فیلمسازی و بازیگری معیار و تعریف بومی نداشته ایم و هنوز هم نداریم، سمت و سوی فیلمسازی به جاده خاکی رفته است، در نتیجه مخاطب هنرپیشه یک فیلم را در 4 اثر و با بازی یکسان می بیند بنابراین اعتقاد من به این است که گروه های کارشناسی به معنای جامعه شناسی و آدم های فرهیخته این عرصه گروهی تشکیل دهند که براساس تمدن و فرهنگ رفتاری ما الگوهایی به عنوان نمونه ارائه دهند.

باید آدم هایی در خانه سینما انتخاب شوند که هیچ نگاه شخصی به روابطشان نداشته باشند و فداکارانه برای جامعه بازیگری تلاش کنند.

جامعه بازیگری به سمتی رفته است که هر کسی به راحتی وارد این عرصه شده، تا حدی که این عرصه دیگر جوابگوی این حجم از بازیگر نیست.

افراد بسیاری که صرفا بعد از بازی در یک فیلم و دیده شدن از سینما و تلویزیون خود را بازیگر می دانند و مدعی هستند که بازیگر سینمای ایران هستیم، کارت خانه سینما، حقوق، بیمه و مسکن می خواهیم.

مردم علاقمند به هنرمندان خود هستند و اگر هنرمند نتواند ظرفیت خود را با نگاه مردم تنظیم کند خطرناک است به همین دلیل فرزندان بزرگان هنری ما در هنر بازیگری حضور ندارند و به فعالیت های دیگر مشغول هستند.

امیدوارم کسی بتواند جواب دهد که بازی و بازیگری اولویت چندم جامعه فرهنگی ما است؟ به عنوان بازیگر کدام اثر و بازی برای شما با موفقیت همراه بود، ابعاد جدیدی برای شما در بازی داشت و اتفاقات متفاوتی برای شما رقم زد؟ سریال "او یک فرشته بود" و بازی در نقش روحانی در این سریال برایم اتفاقات عجیب و غریب و پر از فراز و نشیب به همراه داشت و مدتی کار نکردم تا این که یک روز عزت الله ضرغامی را دیدم و گفتم من نمی توانم این نقش را ادامه دهم.

من نقش یک روحانی را در سریال او یک فرشته بود بازی کردم اما آیا قدر این نقش دانسته شد؟ یعنی تاثیر آن نقش و سریال "او یک فرشته بود" در جامعه فهمیده شد؟ چگونه باید قدردانی شود؟ بازی در این نقش باعث شد مخاطبان درباره مرگ تفکر کنند مسئله ای که شاید با سختی در لغت درک شود، اما با یک بازی مختصر که عظمتی در آن وجود داشت ، همه به تفکر دعوت شدند.

چگونه می شود که یک روحانی در قاب تلویزیون قرار می گیرد، تمام روزنامه ها عکسش را می اندازند و تیتر می زنند که ویژگی یک روحانی در قاب تلویزیون.

در آن سوی دنیا مرا احاطه کردند و گفتند چگونه بازی کردی که نگاه جامعه به بسیاری از مسائل تغییر کرد.

هر هنرمندی که در آثاری چون "مختارنامه"، "مردان آنجلس" و "مریم مقدس" ایفای چنین نقش هایی می کند فرهیختگی و هنر و انسانیت و هنرمندی را در آن رقم می زند.

این آثار تاثیرگزار هستند و این تاثیر پذیری ها و تاثیر گذاشتن ها هزینه دارد.

یک بازیگر 4 اثر مقدس بزرگ قرآنی را انجام می دهد و بعد از آن این قدر بیکار می شود که مجبور است یک کار درجه پایین را برای امورات زندگی اش بازی کند.

فکر می کنید چه کسی یا کسانی می توانند به عرصه هنر به ویژه بازیگری کمک کنند و چگونه باید مسیر درست در تولیدات را رقم بزنند؟ از همین امروز اساسنامه ای برای ورود و خروج بازیگر به عرصه بازیگری و سازماندهی این سیستم تنظیم و طراحی شود در عین حال باید در نظر گرفته شود که اگر پول نباشد بازیگر در خرج اولیه خود چه کند.

در اینجا متولی عرصه فرهنگ یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد و نهادهای مربوطه فرهنگ بازی و بازیگری را سازماندهی کنند یعنی در ابتدا از خانه سینما شروع کنیم.

در خانه سینما هر کس در دوره ای می آمد، تغییر می کرد و هیچ اتفاقی نمی افتاد بنابراین کسانی بیایند که فداکاری بلد باشند، فرهیختگی را بشناسند، منطق و انسانیت را بشناسند و در رشته هنر هم هیچ سهمی نداشته باشند.

باید چنین گروهی بنشینند و اساسنامه ای تنظیم کنند بر این مبنا که چه میزان بازیگر از دانشگاه وارد شوند، چه میزان آثار تولیدی وجود دارد، حقوق هایی در نظر گرفته شود، بازیگری که بیکار می شود چه کند و مشخص شود که اولویت بازی و بازیگری کجاست.

وضعیت فعلی هنرمندان که در این عرصه در کنار هم در تولیدات حضور دارند به چه شکل است؟ آیا هنرمندان جدید و قدیم از همکاری در کنار هم رضایت دارند؟ کارگردانان جوان بازیگران قدیمی را نمی شناسند، دستیارانی که در حال حاضر کار می کنند بازیگران را نمی شناسند، من در یک کار حضور یافتم که آنها هنوز سابقه من را نمی دانستند و فکر می کردند تازه دیروز وارد بازیگری شده ام.

متولیان فرهنگی باید این اطلاعات را به شکلی برنامه ریزی کنند که سینمای ما از این همه بازیگر قدرتمند استفاده های مطلوب ببرد.

اگر وضعیت بازیگران در اولویت بود به آنها می پرداختند و در بین این همه هنرمند که محبوب مردم هستند محبوب ها دراولویت قرار می گرفتند، بدون این که پارتی بازی شود، پول گرفته شود و نقش داده شود وضعیت این گونه نبود.

شما تا به حال به بازیگرانی که پول می دهند تا وارد این عرصه شوند برخورد کرده اید؟من کارگردانی دعوتم کرد برای فیلم جدیدم مذاکره کنیم، همزمان شخصی در اتاق بغل نشسته بود که چک بکشد و هزینه کل فیلم را به او بدهد تا نقش اول را بازی کند اما کارگردان نپذیرفت چون معتقد بود این کار درست نیست بلکه ذلت است.

کارگردان واقعی ایده ها و دیدگاه هایی را که در فیلم مورد نظر خود سال ها روی آن کار کرده با چک عوض نمی کند.

امیدوارم از پیشکسوتان و بزرگترهای هنر این مملکت چه در عرصه بازیگری و چه در عرصه فیلمسازی در مراکز دانشگاهی استفاده شود، پیشکسوتان آیینه جوانان ما هستند، هنرمندانی که در حال حاضر کار می کنند روزی به سن پیشکسوتان می رسند بنابراین حرمت پیشکسوتان باید حفظ شود.


کلید واژه ها: بازیگر - بازی - سینما - بازیگر سینما - خبرگزاری - خانه سینما - بازیگری - سریال - تلویزیون - کانون پرورش فکری کودکان - هایی - فیلم - پروژه - فرشته - جامعه - میزان - پیشنهاد - خبرنگار - انتخاب - فرهنگی - مذاکره - خانه - فیلم کوتاه - روحانی - متفاوت - کودکان - جوامع - ایران - گزارش - مخاطب

آخرین اخبار سرویس:
ظاهر متفاوت سحر دولتشاهی +عکس

قصری رویایی در میان دریاچه

تلاش همسر حسین دهلوی برای حفظ یادگارهای استاد

تیپ متفاوت بازیگران زن مشهور در پاریس/عکس

فرهاد حسن زاده نامزد نهایی جایزه اندرسن شد

عکس/ نمایش پرتره 100 چهره ورزشی ایران

امیر رهبر: درباره انقلاب کاری نکرده ایم/دچار بی نظمی هدایت شده در حوزه فرهنگ هستیم

در دو روز اول جشنواره فجر چه تئاترهایی می بینیم؟

بازیگران «لیسانسه ها 2» در پشت صحنه

رقابت طنزپردازان در «دست پخت های خودمانی»

هنرنمایی نقاشان بدون دست

بازیگر مشهور "شهرزاد" در آغوش بازیگر هندی/عکس

هشتمین شب جشنواره موسیقی فجر (2)

راهیابی فرهاد حسن زاده به مرحله نهایی نوبل ادبیات کودک

واکنش احسان علیخانی به شوخی های سریال «لیسانسه ها» با او+ عکس

بازیگر "لاتاری" با 3 فیلم در جشنواره فجر/عکس

شربت کدوتنبل برای قهوه

عکسی نوستالژی و جذاب از 4 بازیگر محبوب سینما

هشتمین شب جشنواره موسیقی فجر

دلیل عجیب خروج از کشور بازیگر زن ایرانی ! + عکس

پخش 15 دقیقه ای لیسانسه ها! بازگشت خارج از دید به تلویزیون

«پنجشنبه سوری» به یاد آتش نشانان پلاسکو + تیزر

کنسرت موسیقی گروه "ایندیار"

برنامه «هفت» امسال؛ شوخی با سینمای ایران؟!

یادواره شهدای قرآنی برگزار شد

سیدکمال طباییان، مسعود قاراخانی ساختاردهی یک مقاله علمی-پژوهشی برای انتشار موفق آن

شب هشتم جشنواره موسیقی فجر

نگاهی به اجرای همایون سخی در شب هشتم جشنواره صدایی آشنا از یک فرهنگ مشترک

حضور فعال ایران در جشنواره بین المللی مسقط

حضور فعال ایران در جشنواره بین المللی مسقط

سکانس هایی از فیلم پل چوبی

چارلی چاپلین؛ کمال گرای بی رحم

«امپراطور جهنم» آماده اکران در فیلم فجر

هدف وزارت ارشاد تقویت گفتمان قرآنی است

دورهمی مهران مدیری با حضور احمد نجفی

فیلم/ همه بدانند ما آمریکا را زمین گیر خواهیم کرد

منهای ورزش/ خواستگاری در خیابان های تهران+ فیلم

شهرستان دهگلان از فقر فضاهای فرهنگی رنج می برد

معاون وزیر ارشاد: هدف وزارت ارشاد تقویت گفتمان قرآنی است

شرکت در نمایشگاه های بین المللی گردشگری فرصتی مناسب برای معرفی کشور

2 نماینده دیگر از ایران به برلیناله اضافه شدند

خلاف جهت راندن در بزرگراه حادثه ساز شد + فیلم

نگاهی به 10 بازی کمتر دیده شده در سال گذشته میلادی

نگاهی به 10 بازی کمتر دیده شده در سال گذشته میلادی

نگاهی به 10 بازی کمتر دیده شده سال گذشته میلادی

خواستگاری در خیابان های تهران+ فیلم

فرهاد حسن زاده نامزد نوبل ادبیات کودک شد

«مهران مدیری» مجری برنامه «هفت» شد

فرهاد حسن زاده نامزد نهایی جایزه اندرسن شد

بیوگرافی مهدی هاشمی همسر گلاب آدینه

بخش خبری 20:30 مورخ 27دی ماه96 + فیلم

فرهاد حسن زاده نامزد نهایی جایزه اندرسن شد

فادو؛ ضرباهنگ زندگی در پرتغال

کنسرت سیروان خسروی در جشنواره موسیقی فجر

معرفی برترین های عکس و رسانه فارس در بخش قرآن و شهدا/ تجلیل از خبرنگار، عکاس و خبرگزاری ایکنا

برترین های عکس و رسانه فارس در بخش قرآن و شهدا معرفی شدند/ تجلیل از خبرنگار، عکاس و خبرگزاری ایکنا

پشت پرده جشنواره موسیقی فجر چه می گذرد؟

حضور فعال ایران در جشنواره بین المللی مسقط

هفته قرآن و عترت فارس به پایان خط رسید

فیلم/فیلم/ رمزگشایی یک راننده از تخلفات رانندگان بین راهی

در هشتمین شب جشنواره موسیقی فجر در برج آزادی، داماهی و تجاربی که هنوز راه درازی درپیش دارد

دفاع از فیلم سازی که پرونده سیاه با کودکان دارد

فیلم/ تخلف در جایگاه های سوخت/ نازل هایی که صفر نمی شوند!

لوگوی فیلم سینمایی «دارکوب» رونمایی شد

مهران مدیری مجری هفت شد

گشایش نمایشگاه تخصصی خودرو و قطعات یدکی + فیلم

فیلم/ شناسایی سانچی در عمق 115 متری دریا

حضور فعال ایران در جشنواره بین المللی مسقط

معرفی کتاب؛ شازده کوچولوی عجیب و اگزوپری دوست داشتنی

ظاهر متفاوت سحر دولتشاهی در یک فیلم/ عکس /خوردن رتیل ، عقرب، ماهی و عنکبوت زنده و خام برای کری خوانی! +عکس ( برگزیده )

دیدگاه « گری لوییس » درباره فرهنگ مردم ایران

خبرهایی از جشنواره موسیقی فجر در بسته هنر انقلاب

ارزش فوق العاده شکست در فرهنگ ژاپن

خبرهای کوتاه قزوین + فیلم

متلک ها به جشنواره تئاتر ادامه دارد!

ساعد سهیلی در کمین نخستین سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر/بازیگر لاتاری با سه فیلم به فجر می آید+عکس

نگاهی متفاوت به واقعیت های رژیم پهلوی در یک مستند

ورود زنان و مردان به سینماها در عربستان پس 35 سال! + عکس

جشن گلریزان فارس برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه+ فیلم

برگزاری آیین سنتی طلب باران در خشت + فیلم

ملوانی که بااسفناج فرهنگ سازی کرد!

گزارش های ارسالی شهروندان + فیلم

اختتامیه جشنواره موسیقی فجر از رادیو ایران

دیدار دو بازیگر و رفیق قدیمی/تصاویر

گریم دیدنی مهدی پاکدل در نقش «ابوطالب» +عکس

رم امشب شیطنت نکن ؛ آندره آ بوچلی

اجرای 300 مجتمع فرهنگی - هنری در کشور

9 بازیگر تازه کار هالیوود که در سال 2017 درخشش خیره کننده ای داشتند

شهیدی که برای اولین بار در حلب از پهپاد رونمایی کرد!

بازی بعدی سازندگان ویچر در E3 2018 رونمایی می شود

امروز جامعه نیازمند اخلاق قرآنی است/ سوره حجرات، سوره اخلاق مومنانه در اخلاق دنیا

سالروز افتتاح شبکه استانی دنا+فیلم

دومین جشنواره صنایع دستی فجر در خانه هنرمندان برگزار می شود

تکریم والدین و سالمندان، آموزه مهم فرهنگ ایرانی اسلامی

«امپراطور جهنم» آماده اکران در فیلم فجر

هایلایت (508)

سی و سه روز را در شبکه سه ببینید

با اجرای ارکستر صداوسیما در جشنواره موسیقی فجر سهراب کاشف، کار را برای «ارکستر سمفونیک تهران» دشوار کرد

سیمرغ فجر منتظر آشیانه در اصفهان/ اصفهان میزبان جشنواره فیلم فجر

اجرای یک برنامه جدید توسط مهران مدیری در شبکه سه

خانه سینما را به افرادی بسپارند که تنها نگاه شخصی خود را اعمال نکنند/سینمای ایران به جاده خاکی زده است

خانه سینما را به افرادی بسپارند که تنها نگاه شخصی خود را اعمال نکنند/سینمای ایران به جاده خاکی زده است