مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1396 ساعت 09:502017-12-11اقتصادي

عرضه دستگاهی با قابلیت کم و زیاد کردن نور لامپ در کشور


محققان یکی از شرکت های فناور کشور دستگاهی را برای کاهش و کنترل میزان روشنایی لامپ ها عرضه کردند که قادر به صرفه جویی 25 درصدی در مصرف انرژی می شود.

- سیدفرزاد موسوی زاده از محققان این طرح در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به طراحی و ساخت دستگاه کنترل روشنایی، اظهار کرد: این دستگاه با استفاده از سیستم عامل اندروید و اینترنت قادر به کم و زیاد کردن نور لامپ است.

وی کاربرد این دستگاه را در کارگاه ها، منازل، ادارات و سازمان ها دانست و ادامه داد: زمانی که هوا ابری است و یا شرایط نور طبیعی به گونه ای است که نیاز به نور زیاد لامپ نیست، این دستگاه قادر به کنترل نور است.

موسوی زاده، اضافه کرد: در طول روز که نیاز به حد توان بالای لامپ نیست، این دستگاه می تواند به میزان لازم نور را کم و یا زیاد کند.

این محقق صرفه جویی میزان مصرف انرژی را از قابلیت های این دستگاه نام برد و خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی های ما این دستگاه تاثیر حداقل 25 درصد در صرفه جویی انرژی دارد.

این محقق با تاکید براینکه این دستگاه بر سیستم های روشنایی موجود در بازار قابل نصب است، اظهار کرد: دستگاه کنترل انرژی دارای 6 خروجی است که هر خروجی آن 200 وات مصرف انرژی را کم و یا زیاد می کند و در مجموع این دستگاه می تواند 1200 وات مصرف برق را کاهش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرضه دستگاهی با قابلیت کم و زیاد کردن نور لامپ در کشور

عرضه دستگاهی با قابلیت کم و زیاد کردن نور لامپ در کشور