مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1396 ساعت 09:502017-12-11فرهنگي

تولدتان مبارک آقایان سینما!


جمشید مشایخی، مهدی هاشمی، مسعود جعفری جوزانی، رسول صدر عاملی، ناصر طهماسب، کیومرث پوراحمد و داریوش مهرجویی متولدین آذر ماه سینمای ایران هستند؛ - تولدت شان مبارک.

ایسنا به بهانه ی آذرماه و سالروز تولد این هنرمندان مروری دارد بر کارنامه ی کاری شان که در ادامه می آید: جمشید مشایخی جمشید مشایخی از بازیگران پیشکسوت و چهره های ماندگار سینما، تئاتر و تلویزیون در ششم آذرماه 1313 در تهران متولد شد.

او که دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است، فعالیت هنری خود را پیش از انقلاب اسلامی، در سال 1336 با بازی در نمایش وظیفه پزشک آغاز کرد، با فیلم کوتاه جلد مار در سال 42 مقابل دوربین رفت و دو سال بعد با فیلم خشت و آینه وارد سینما شد.

این بازیگر پیشکسوت تا کنون در بیش از 90 فیلم سینمایی و 50 سریال بازی کرده است.

او در گفت وگویی بیان کرده است که علت پذیرفتن بعضی نقش ها کمک به کارگردان آن فیلم بوده هرچند که به کارنامه بازیگری اش لطمه وارد شود.

مشایخی در دوران فعالیت خود تا کنون موفقیت هایی از جمله دریافت دو سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم های "کمال الملک" و "گل های داوودی" و همچنین دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای ایفای نقش در فیلم "بانوی من" در هفتمین دوره جشن خانه سینما و نامزد دریا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولدتان مبارک آقایان سینما!

تولدتان مبارک آقایان سینما!