مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1396 ساعت 09:202017-12-11بين الملل

اردوغان: ترکیه در متوقف کردن درگیری ها در سوریه نقش داشت


رییس جمهور ترکیه گفت که کشورش تلاش بسیاری برای مبارزه با گروه تروریستی داعش کرده و این کشور در توقف درگیری ها در سوریه نقش داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در مصاحبه ای با یک روزنامه یونانی اظهار داشت: اروپا و جامعه جهانی در قبال بحران سوریه ضعیف عمل کردند اما ترکیه با "ایفای نقشی محوری" اقدام به حل این بحران کرد.

اردوغان گفت: ترکیه تلاش زیادی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش انجام داد و این کشور در توقف درگیری ها در سوریه از طریق مذاکرات آستانه نقش آفرینی کرد.

ترکیه در کنار روسیه و ایران مذاکرات آستانه درباره سوریه را برگزار کرد و در این مذاکرات درمورد ایجاد مناطق کاهش تنش در چهار منطقه سوریه توافق شد.

رییس جمهور ترکیه در این گفت وگو با اشاره به اینکه "آنکارا همواره از تمامیت ارضی، وحدت سیاسی و حاکمیت ملی کشورهای همسایه در منطقه حمایت می کند،" گفت: ما انتظار داریم هم پیمانانمان همین موضع گیری را در پیش گیرند، ما نمی توانیم در برابر تجاوز به منافع ترکیه و نقض مسائل امنیتی خود ساکت بمانیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ترکیه دولت خودگردان کردها در سوریه را خواهد پذیرفت، پاسخ داد: بدون تردید این برادران سوری ما هستند که براساس اصل حمایت از تمامیت ارضی و وحدت سیاسی درباره ماهیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان: ترکیه در متوقف کردن درگیری ها در سوریه نقش داشت

اردوغان: ترکیه در متوقف کردن درگیری ها در سوریه نقش داشت