مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1396 ساعت 03:502017-12-10سياسي

"اهدای خون"، محافظه کارانه می شود


مدیرعامل سازمان انتقال خون، اهدای خون محافظه کارانه و مدیریت خون بیماران را از مهم ترین اقدامات این سازمان طی چهار سال آینده دانست.

- دکتر علی اکبر پورفتح الله در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات پیش روی سازمان انتقال خون طی چهار سال آینده، گفت: در دوره جدید، انرژی سازمان انتقال خون معطوف به تغییر نگاه جامعه پزشکی و تجویزکنندگان خون و فرآورده های خونی، از انتقال خون آزادانه و لیبرال به سمت انتقال خون سخت گیرانه و محافظه کارانه است.

همچنین تلاش می کنیم تا به جای خون کامل، بیشتر اجزاء خون و فرآورده های مناسب تر خونی مانند پلاکت که کیفیت بهتری داشته و زیرساخت هایشان را ایجاد کرده ایم، تجویز شود.

بنابراین مفهومی ندارد بیمار نیازمند پلاکت را با پلاسمای شش فرد مختلف مواجه کنیم، درحالیکه می توانیم با تزریق مستقیم پلاکت نیاز بیماران را رفع کنیم.

حرکت در جهت مدیریت خون بیماران وی با بیان اینکه برنامه جدی سازمان انتقال خون طی چهار سال آینده اجرای بحث مدیریت خون بیمار است، افزود: مدیریت خون بیمار مجموعه روش ها و فعالیت هایی است که بر اساس آن خون خود بیمار مدیریت شده و نیاز بیمار به خون دیگران به حداقل ممکن می رسد.

باید توجه کرد که این برنامه بسیار موفقی است که در دنیا تجربه ای مناسب و با نتیجه مثبت بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

"اهدای خون"، محافظه کارانه می شود

"اهدای خون"، محافظه کارانه می شود